اخبار نساجی

اوپک ۲.۵ میلیون بشکه در روز ظرفیت مازاد دارد

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

اوپک ۲.۵ میلیون بشکه در روز ظرفیت مازاد دارد

اداره اطلاعات انرژی آمریکا پیش بینی کرد ظرفیت مازاد تولید نفت اوپک از ۲.۵ میلیون بشکه در روز در سال ۲۰۱۲ به بیش از ۳.۴ میلیون بشکه در سال ۲۰۱۳ خواهد رسید.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اینترنتی ام ان آی ، نگرانیها نسبت به وضعیت اقتصاد جهانی تاثیر زیادی بر افت تقاضای جهانی نفت در سالهای ۲۰۱۲ و ۲۰۱۳ خواهد داشت .

بر اساس این گزارش ، اداره اطلاعات انرژی آمریکا در این گزارش پیش بینی خود نسبت به قیمت نفت سبک این کشور را نیز کاهش داده است . بر این اساس ادامه بحران مالی و بدهی منطقه یورو و افزایش نگرانیها نسبت به وضعیت اقتصادی جهان تاثیر زیادی بر افت تقاضای انرژی داشته است و پیش بینی می شود ادامه این روند طی ماههای آینده موجب کاهش رشد تقاضای جهانی نفت در سال ۲۰۱۲ و ۲۰۱۳ شود .

بر این اساس ، میزان تولید جهانی نفت در سه ماه نخست ۲۰۱۲ میلادی ۷۰۰ هزار بشکه بیشتر از تقاضا بوده است و این رقم در سه ماه دوم امسال به بیش از ۱.۲ میلیون بشکه در روز خواهد رسید . البته پیش بینی می شود با افزایش تقاضا در سه ماه سوم وضعیت بازار جهانی نفت تا حدی متعادل شود و تعادل نسبی بین عرضه و تقاضا برقرار شود .

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

بر این اساس تقاضای جهانی نفت در سال ۲۰۱۲ میلادی با ۸۰۰ هزار بشکه افزایش نسبت به سال قبل به ۸۸.۷۸ میلیون بشکه در روز خواهد رسید و این رقم با ۱.۰۹ میلیون بشکه افزایش نیز در سال ۲۰۱۳ میلادی به ۸۹.۸۷ میلیون بشکه در روز می رسد . تقاضای جهانی نفت در سال ۲۰۱۱ میلادی نیز با ۸۰۰ هزار بشکه افزایش به ۸۷.۹ میلیون بشکه در روز رسیده است .

بر این اساس میانگین قیمت هر گالن بنزین در آمریکا نیز طی تابستان امسال به کمتر از ۳.۶۰ دلار خواهد رسید . این رقم در گزارش قبلی اداره اطلاعات انرژی آمریکا ۳.۷۹ دلار اعلام شده بود . بر این اساس میانگین قیمت هر بشکه نفت سبک آمریکا در سال ۲۰۱۲ و ۲۰۱۳ میلادی به ۹۷ دلار خواهد رسید . میزان تولید نفت کشورهای غیر عضو اوپک نیز در سال ۲۰۱۲ میلادی ۸۰۰ هزار بشکه افزایش خواهد یافت . این رقم در سال ۲۰۱۳ میلادی نیز ۱.۲ میلیون بشکه در روز افزایش خواهد یافت .

این گزارش افزود تولید نفت آمریکا در سال ۲۰۱۲ میلادی نیز به طور میانگین به ۶.۳۲ میلیون بشکه در روز خواهد رسید . تولید نفت اوپک نیز امسال با رشد ۹۰۰ هزار بشکه ای روبرو خواهد شد و این رقم در سال ۲۰۱۳ میلادی نیز با رشد ۵۰۰ هزار بشکه ای روبرو می شود .

این گزارش حاکی است ظرفیت مازاد تولید نفت اوپک نیز از ۲.۵ میلیون بشکه در روز در سال ۲۰۱۲ به بیش از ۳.۴ میلیون بشکه در سال ۲۰۱۳ خواهد رسید .

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×