اخبار فرش ماشینی

اول تا هفتم شهریور / بیست و سومین نمایشگاه فرش دستباف ایران

 

    بیست‌وسومین نمایشگاه فرش دستباف از اول تا هفتم شهریور در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی تهران برپا می شود.
    
    سرپرست مرکز ملی فرش ایران امروز در جمع خبرنگاران از حال و هوای متفاوت نمایشگاه امسال خبر داد و با اشاره به تاکید وزیر صنعت، معدن و تجارت مبنی بر ضرورت توجه به جنبه‌های فرهنگی، هنری و علمی فرش علاوه بر وجهه بازرگانی و غرفه داری آن در نمایشگاه امسال گفت: نمایشگاه بیست و سوم به لحاظ کمی و کیفی رشد قابل ملاحظه ای نسبت به دوره قبل(۵۸۵ شرکت با ۴۶هزار متر مربع) دارد.
    
    وی با بیان این‌که امسال ۶۲۰ شرکت تولیدی و صادراتی در نمایشگاه غرفه خواهد داشت و متراژ آن نیز با ۱۳ درصد رشد به ۵۲ هزار متر مربع می رسد گفت: بخشی از مبلغان و پژوهشگران فرش دستباف را از آمریکا و اروپا برای بازدید از نمایشگاه دعوت کردیم.
    
    کارگر ادامه داد: در دومین روز نمایشگاه، همایش ویژه مبلغان فرش دستباف را خواهیم داشت و کارگاه‌هایی نیز درحوزه‌های آموزش تجارت الکترونیکی، مقررات تجارت بین‌المللی، حمل و نقل و بیمه، سامانه های های خرید و انبارداری و فنون آموزش های تجاری برگزار خواهد شد.
    وی همچنین از دعوت ۱۲۰ بازرگان خارجی برای حضور در این نمایشگاه خبر داد و گفت: تاکنون بیش از ۶۰ نفر این تعداد اطلاعات پروازی خود را ارائه و حضورشان را قطعی کرده اند که پیش از برپایی نمایشگاه نشست ویژه ای با این افراد خواهیم داشت.
    
    سرپرست مرکز ملی فرش ایران از برگزاری همایش فرش دستباف برند ملی در ۵ شهریور و با همکاری وزارت امور خارجه و مرکز پژوهشهای مجمع تشخیص مصلت نظام خبر داد و گفت: در این همایش تلاش می شود با توجه به قدمت و هنر طولانی این هنرصنعت، فرش را به عنوان برند ملی ایران در عرصه بین المللی مطرح شود.
    
    وی برگزاری چهارمین دوره جشنواره فرش برتر و اجرای اوپرای فرش را در نمایشگاه یادآور شد و گفت: در آئین گشایش استاد حسین علیزاده درباره فرش دستباف ایرانی خواهد نواخت.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×