اخبار نساجی

اولویت‌های پرداخت تسهیلات به طرح‌های اشتغال‌زایی تعاونی

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

رئیس هیئت مدیره بانک توسعه تعاون با تشریح اولویت های پرداخت تسهیلات اشتغال زایی به کارآفرینان، از حمایت سرگروه های تعاونی خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، ماشاء الله عظیمی امروز پنج شنبه در همایش بزرگ اندیشه سازان کارآفرین که به صورت همزمان در سراسر استان ها برگزار می شود، گفت: در پرداخت تسهیلات به طرح های اشتغال زایی اولویت های مختلفی را در دستور کار خود قرار داده ایم.

رئیس هیئت مدیره بانک توسعه تعاون، اظهار داشت: امسال سال خوب اعتباری در این بانک خواهد بود و اگر منابع جدیدتری نیز فراهم شود می توان گفت که قدرت تسهیلات دهی بیشتر نیز خواهد شد.

عظیمی در ادامه سخنانش به حمایت از سرگروه های اشتغال زایی در بخش تعاون اشاره کرد و بیان داشت: البته طرح های اشتغال زایی که خود سرگروه ها نیز در آن سهم داشته باشند، به مراتب بیشتر از طرح هایی است که خود سرگروه در آن عضو نباشد.

این مقام مسئول در بخش تعاون با تاکید بر سهامدار محوری در تعاونی ها برای پرداخت تسهیلات حمایتی، افزود: در اولویت بعدی ارائه تسهیلات را برای تعاونی های بانوان و با محوریت زنان در نظر گرفته ایم که البته در این بخش زنان سرپرست خانوار نیز مدنظر قرار دارند.

وی تصریح کرد: ترجیحا در پرداخت تسهیلات به مقوله کارآفرینی توجه ویژه ای خواهیم داشت ضمن اینکه در کنار این، توسعه مشاغل خانگی را به شرط اتصال به شبکه تعاون هم دنبال می کنیم.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

عظیمی اتصال طرح های اشتغال زایی را به تعاونی ها باعث حذف مدیریت دلالی دانست و افزود: برای اینکه به طرح های مشاغل خانگی و همچنین صنایع دستی ظلمی صورت نگیرد، به شدت به وجود سرگروه ها برای حمایت از این زنجیره ها نیازمندیم.

رئیس هیئت مدیره بانک توسعه تعاون، گفت: برنامه ریزی شده است تا اگر سرگروهی بتواند تا ۱۰ نفر کارجو را ساماندهی کند به ازاء هر نفر شغل تا ۱۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت شود.

این مقام مسئول در بخش تعاون، ارائه طرح های اشتغال زایی مددجویان و ایثارگران را هم از موضوعات اولویت دار در پرداخت تسهیلات اشتغال زایی اعلام کرد و افزود: طرح های دانش بنیان نیز در کنار اولویت های موجود در مناطق کمتر توسعه یافته، از توجهات ویژه تسهیلات دهی در این بخش محسوب می شوند.

عظیمی در پایان افزود: طرح هایی که دارای مزیت های نسبی و رقابتی باشند در کنار طرح هایی که به الزامات اصل ۴۴ قانون اساسی توجه دارد هم در دریافت تسهیلات از اولویت برخوردار هستند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×