اخبار نساجی

اولویت‌های حمایت از تولید ملی از زبان معاون وزارتخانه صنعت

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

بهبود فضای کسب و کار اولویت سال جدید است

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اهمیت نام‌گذاری سال جدید با عنوان تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی به تشریح اولویت‌ها و سیاست‌های لازم برای کمک به ارتقای تولید ملی پرداخت.

به گزارش سایت خبری اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران، سید رضا فاطمی‌امین در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری موج، با بیان این مطلب گفت: اتخاذ سیاست های مناسب تجاری شامل تعیین نرخ‌های تعرفه بر اساس نوع کالا اعم از مصرفی، ‌واسطه‌ای و سرمایه‌ای یکی از اولویت‌های مهم در سال جاری خواهد بود که نیازمند توجه جدی است.

وی با اشاره به اهمیت نام‌گذاری صورت گرفته برای سال جاری توسط رهبر معظم انقلاب افزود: استفاده از موانع غیرتعرفه‌ای با توجه به شرایط خاص برخی از صنایع و کالاها در کنار بهره‌گیری از سهمیه‌های مقداری برای برخی از کالاهای حساس در سال۹۱، قطعا مورد توجه خواهد بود.

فاطمی امین همچنین بر ضرورت اتخاذ سیاست های مناسب بازار برای تولید پایدار تاکید کرد و اظهار داشت: نکته بسیار مهم‌ در این میان، همخوانی سیاست حمایت داخلی و سیاست های بازرگانی و تجاری کشور است.

وی با اشاره به ضرورت در پیش گرفتن سیاست ارزی مناسب و هماهنگی آن با سیاست های تولیدی کشور بیان کرد: در این خصوص به نظر می‌رسد که اجرای قانون برنامه پنجم می‌تواند راهکار مناسبی باشد. معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد:‌ بهبود فضای کسب و کار در بنگاه های تولید در کنار اتخاذ سیاست های پولی متناسب و هماهنگ با بخش تولید از جمله اولویت‌های سال جدید خواهد بود.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×