اخبار نساجی

اوروگوئه خواستار مبادله پایاپای کالا با ایران شد

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

اوروگوئه خواستار مبادله پایاپای کالا با ایران شد

وزیر کشاورزی اوروگوئه با هدف دور زدن تحریم های آمریکا علیه ایران خواستار مبادله پایاپای نفت و برنج بین دو کشور شد.

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل فارس به نقل از یو پی آی، اوروگوئه در تلاش برای پیدا کردن راهی برای دور زدن تحریم های آمریکا علیه ایران پیشنهاد کرده است در قبال خرید نفت از ایران به این کشور برنج صادر کند.

بر اساس این گزارش مقامات اوروگوئه گفتند انتظار دارند ایران با این پیشنهاد موافقت کند. به عقیده تحلیلگران این تصمیم اوروگوئه علاوه بر کمک به دو کشور برای دور زدن تحریم های آمریکا ضربه ای نیز به دلار وارد می آورد.

دلار و یورو مهمترین پول های رایج در تجارت بین المللی هستند. به دنبال تحریم های آمریکا علیه ایران این کشور اقدام به برقراری مبادلات پایاپای و حذف دلار از مبادلات خود با این کشورها کرده است. حجم مبادلات تجاری ایران حدود ۲۰۰ میلیارد دلار در سال است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

این در حالی است که کشورهای مهم نوظهور در نشست اخیر خود در دهلی نو بر تجارت با یکدیگر بر پایه پول های ملی شان تاکید کردند.

بر اساس این گزارش اوروگوئه سالانه ۹۰ هزار تن برنج به خاورمیانه صادر می کند. این کشور هفتمین صادرکننده برنج در جهان محسوب می شود و حدود سه دهه است که به ایران برنج صادر می کند.

وزیر کشاورزی اوروگوئه ایران را بهترین مشتری برنج این کشور دانست و ابراز امیدواری کرد امکان مبادله پایاپای بین دو کشور فراهم شود. وی افزود: اگر ایران مایل باشد نفت و برنج را با هم مبادله کنیم ما می توانیم ارز را از این میان حذف کنیم.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×