اخبار نساجی

اوراق مشارکت در فرابورس افزایش سود گرفت

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

اوراق مشارکت در فرابورس افزایش سود گرفت

مدیرعامل فرابورس از افزایش نرخ سود انواع اوراق مشارکت در بازار ابزار نوین مالی خبر داد و افزود: پس از رایزنی سرانجام نرخ سود اوراق مشارکت پالایش نفت تهران نیز افزایش یافت.

به گزارش روابط عمومی فرابورس ایران، مصطفی امید قائمی با اعلام این خبر گفت: پس از اینکه نرخ سود اوراق با درآمد ثابت در بازارهای ابزار نوین مالی از جمله صکوک و گواهی سپرده بالا رفت، نرخ سود اوراق مشارکت پالایش نفت تهران نیز با همکاری ارکان ناشر به ۲۰درصد افزایش یافت.

مدیرعامل فرابورس ادامه داد: همه ضامن‌ها، ناشران و بانیان اوراق مشارکت، گواهی سپرده و صکوک با افزایش نرخ سود اوراق بهادار در بازار ابزارهای نوین مالی در فرابورس موافقت کردند و اقدامات لازم در این خصوص را انجام دادند. وی در خصوص این اوراق توضیح داد: نرخ اجاره بهای اوراق اجاره ماهان(۱)، ماهان(۲)، اوراق مشارکت بعثت و اوراق مشارکت نارنجستان و اوراق صکوک بانک سامان به ۲۰درصد افزایش یافت که از ابتدای اسفندماه اعمال شد. وی با اشاره به افزایش نرخ سود اوراق مشارکت مسکن مهر گفت: نرخ سود این اوراق هم با مساعدت بانک مرکزی، بانک مسکن و سازمان بورس و اوراق بهادار از ۱۷درصد به ۲۰درصد افزایش یافت. همچنین نرخ سود اوراق مشارکت لیزینگ ایران و شرق، اوراق مشارکت بوتان و اوراق اجاره چوپار هم افزایش یافت.

امید‌قائمی با اشاره به قابل معامله بودن گواهی سپرده سرمایه‌گذاری خاص پروژه سعدی یادآور شد: نماد این اوراق قابل معامله بوده اما تغییری در شرایط آن ایجاد نشده است. در معاملات روز سه‌شنبه هفته گذشته نماد اوراق مشارکت پالایشگاه نفت تهران پس از پرداخت سود علی الحساب سه ماهه اوراق و اعمال افزایش نرخ سود به ۲۰ درصد بازگشایی شد تا فرابورس شاهد پایان معاملات آخرین اوراق مشارکت با سود کمتر از ۲۰ درصد باشد. اوراق پالایشگاه نفت تهران معادل ۵۰ میلیارد تومان، ۴ ساله و با ضمانت بانک ملی منتشر شده است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×