اخبار فرش ماشینی

اهدای قالیچه گلستان به موزه فرش آستان قدس رضوی

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

هنرمند فرش باف قمی قالیچه‌ای زیبا با نام “گلستان”، توسط حمیدرضا شجاعی به موزه فرش آستان قدس رضوی اهدا شد.

سید حسن احمدی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: قالیچه‌ای زیبا با نام «گلستان»، توسط حمیدرضا شجاعی به موزه فرش آستان قدس رضوی اهدا شد که طرح این قالیچه، لچک‌ترنج گل فرنگ و ابعاد آن، ۲۱۰ در ۱۴۰ سانتی‌متر است که به سبک قم بافته شده است.

کارشناس فرش اداره پژوهش و معرفی آثار موزه‌های آستان قدس خاطرنشان کرد: در بافت این قالیچه از ۶۰ درصد پشم و ۴۰ درصد ابریشم استفاده شده و تراکم بافت آن ۶۱۷۳ گره در ۳۰ سانتی ‌متر مربع است.

وی با بیان اینکه این قالیچه به لحاظ نقشه و بافت، دارای کیفیت بالایی است و پس از انتقال به موزه فرش، در گروه فرش‌های نمایشگاهی موزه قرار گرفته است، افزود: این فرش به عنوان نمونه‌ای از فرش‌های معاصر، با نقشه جدید و بافت ظریف، در دوره نمایشی مورد نظر در موزه فرش آستان قدس رضوی، در معرض نمایش قرار می‌گیرد.

در ادامه محمد تاجی، مسئول موزه تخصصی فرش آستان قدس رضوی اظهار کرد: این موزه با ۶ هزار و ۶۰۰ متر مربع زیربنا، در سه طبقه فضای نمایشی و یک طبقه فضای کارگاهی، با بالاترین استانداردهای بین‌المللی موزه‌داری، به عنوان بزرگ‌ترین موزه تخصصی فرش ایران، مشغول فعالیت است.

حمیدرضا شجاعی، بافنده و اهداکننده قالیچه گلستان نیز گفت: با بازدیدی که در سال ۱۳۹۰ از موزه فرش آستان قدس رضوی داشتم، تصمیم گرفتم قالیچه‌ای در شأن آستان حضرت علی بن موسی‌الرضا (ع) ببافم و به این موزه اهدا کنم.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی خاطرنشان کرد: بافت این فرش را در سال۱۳۹۰ شروع کردم و تا پایان سال ۱۳۹۱ به اتمام رساندم.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×