اخبار نساجی

اهالی۶۵۶ روستای کشور پارسال از مزایای انرژی برق بهره مند شدند

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

اهالی656 روستای کشور پارسال از مزایای انرژی برق بهره مند شدند

کرمان- مجری طرح برق رسانی روستایی کشور با اشاره به برقرسانی به تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار در کشور، گفت:‌ در سال گذشته نیز اهالی ۶۵۶ روستای بالای ۱۰ خانوار از مزایای انرژی برق بهره مند شدند.

به گزارش ایرنا، ‘ولی الدین مصلحتی’ روز سه شنبه در حاشیه آیین جشن پایان برق رسانی به روستاهای بالای ۱۰ خانوار شمال استان کرمان افزود: به منظور برق رسانی به روستاها در سال گذشته هزار و ۱۵۰میلیار ریال موافقت نامه انجام شد که از این میزان ۷۰ درصد تحقق یافته و هزینه شده است.

وی خاطرنشان کرد:‌ برقرسانی به روستاهای باقی مانده و فاقد شبکه برق از طریق انرژی های نو از مهم ترین اولویت های مورد نظر در سال جاری است.

وی با اشاره به این مطلب که در مجموع تاکنون ۷۹ روستا در کشور از طریق انرژی های نو برقرسانی شده، عنوان کرد: ۲۲ مورد مربوط به سال گذشته بوده است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

مصلحتی، ادامه داد: برقرسانی به ۱۳۰ روستای کشور با استفاده از انرژی های نو در برنامه اجرایی قرار گرفته که احتمال افزایش این تعداد وجود دارد.

وی ضمن اشاره به عملکرد قابل تقدیر برقرسانی روستایی در استان کرمان، اظهار داشت: این استان در برق رسانی به روستاها رتبه اول را به خود اختصاص داده است.

مصلحتی، برقدار کردن روستاها را دارای اثرات مثبت اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی دانست و اظهار داشت: تمامی روستاهای بالای ۱۰ خانوار جمعیت ساکن در شمال استان کرمان از مزایای برق برخوردار هستند که افتخاری برای این شرکت و نظام جمهوری اسلامی است.

وی با بیان اینکه حدود یک سوم جمعیت کشور در روستاها ساکن هستند، اظهار داشت: برق رسانی به روستاها در شکوفایی اقتصاد محلی، توسعه فرهنگی و توسعه خدمات تحصیلی، بهداشتی و زیرساخت ها از جمله ایجاد راه ها نقش مهمی دارد

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×