اخبار فرش ماشینی

انتقاد تولیدکنندگان از بسته اقتصادی دولت

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

جام جم از انتقاد تولیدکنندگان نسبت به بسته اقتصادی دولت گزارش داده است: محمد مروج‌حسینی، رئیس هیات مدیره انجمن نساجی به جام‌جم گفت: در ابتدا فکر می‌کردیم طرحی مفید برای تمام صنعت خواهد بود اما حالا که فهرست کالاهای مشمول طرح یعنی خرید کالای ایرانی با کارت‌های اعتباری اعلام شده، واقعیت دیگری برای ما مشخص شده‌ است.

این مقام صنفی با ابراز تعجب از واگذاری اجرای این طرح به یک نهاد به نام «مجمع کارآفرینان کشور» افزود: موسسه یاد شده به ریاست «آقای د» نسبت به انتخاب برندهای اعلام شده در فهرست مشمول خرید از طریق کارت‌های اعتباری اقدام کرده است در حالی که براساس قانون این انجمن‌ها و نهادهای صنفی هستند که می‌توانند مورد مشورت قرار گرفته و در این زمینه اظهار نظر کنند؛ اما جالب اینجاست که هیچ مشورتی با انجمن یا نظرسنجی از آن نشده است.

رئیس هیات مدیره انجمن نساجی افزود: مهم ترین نکته این است که چرا انتخاب کالاهای مشمول این طرح، کارشناسی نبوده‌است، به عنوان مثال هرچند فرش ماشینی در این زمینه می‌تواند مورد انتخاب خانوار قرار گیرد اما بد نبود در رسته پوشاک به خود پوشاک نیز توجه می‌شد؛ چون برخی کالاهای منتخب ممکن است برای خانوار زیاد ضروری نباشد، اما با توجه به نزدیک شدن ماه‌های پایانی سال و رشد تقاضای خرید پوشاک برای سال نو، موضوع پوشاک به‌خصوص برای کودکان می‌توانست گردش مالی بهتری در صنف ایجاد کند.

هادی کمالیان، رئیس اتحادیه فروشندگان فرش ماشینی هم در مورد اعلام فهرست برندهای فرش ماشینی اظهار بی‌اطلاعی کرد و به فارس گفت: طرح‌های شبیه به این در چند سال گذشته از جمله طرح میزان به‌دلیل کارشناسی نشدن با شکست مواجه شده است و توقع می‌رفت حداقل در مورد فهرست و برندها از ما هم نظرخواهی می‌شد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی افزود: بیش از ۳۰۰ برند فرش ماشینی در کشور تولید می‌شود که اگر سختگیرانه بخواهیم کیفیت را معیار انتخاب برای این طرح در نظر بگیریم باید حداقل۶۰ برند فرش ماشینی در فهرست ارائه خرید تسهیلات قرار می‌گرفتند، در حالی‌که نام سه برند فرش ماشینی و دو برند موکت در این فهرست و آن هم مشخص نیست، با چه معیاری قرار گرفته است.

همچنین محمد طحانپور رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی در گفت‌و‌گو با جام‌جم اظهار کرد: دولت برای عرضه کالاهای ایرانی باید کیفیت را در نظر می‌گرفت نه این‌که هر کالای ایرانی با هر مشخصات کیفی بتواند از این تسهیلات استفاده کند.

این مقام صنفی تصریح کرد: دولت باید از اتحادیه‌ها درباره طرحی که می‌خواست اجرا کند کمک می‌گرفت و ما نمی‌دانیم در این طرح کجا هستیم، اما با این حال آمادگی کامل برای اجرای آن داریم.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×