اخبار فرش ماشینی

انتقاد از قطع بیمه قالیبافان/تعداد فعالان صنعت فرش کم شده است

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

فرش

 

عبدالله بهرامی مدیر عامل اتحادیه سراسری تعاونی‌های فرش دستباف کشور در نشست مشترک تعاون‌گران با علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی بر حمایت جدی از اتحادیه و تعاونی‌ها و تشکل‌ها برای حمایت موثر از تولید در بخش تعاون تأکید کرد و گفت: تشکیل اتحادیه‌ها از اصول بین‌المللی توسعه بخش تعاون است و توانمندسازی آن موجب می‌شود تا تصدی‌گری دولت فعالیت‌های خودنظارتی و فعالیت‌های آموزشی و ترویجی در بخش تولید عملیاتی شود.

وی افزود: صدور مجوز فعالیت شرکت‌های تعاونی توسط اتحادیه‌ها در قالب قانون برنامه ششم اولین اقدام در راستای فعال کردن اتحادیه‌ها و واگذاری تصدی‌ها به تشکل‌های تعاونی است.

بهرامی خاطرنشان کرد: نظارت جدی بر اجرای قانون بیمه‌های اجتماعی قالیبافان بافندگان فرش و شاغلان صنایع دستی شناسه‌دار «کد دار»‌ بسیار حائز اهمیت است. بر همین اساس در قوانین بودجه سال‌های گذشته اعتبار اجرای قانون بیمه‌های اجرایی این اقشار تخصیص داده شده اما هم‌اکنون بیمه آنان قطع شده است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی افزود: این مسئله موجب کاهش انگیزه ورود حرفه‌ای با آموزش‌های تخصصی افراد جدید به این صنف شده است و اصلاح قانون با رویکرد الزام دولت به انجام تعهدات خود در این بخش ضروری است.

رئیس کمیسیون فرش دستباف، صنایع دستی و گردشگری اتاق تعاون با اشاره به اینکه تخصیص منابع برای توانمندی فعالان صنعت فرش دستباف به صورت بهینه نبوده است، گفت: اتحادیه فرش دستباف شهری با عضویت بیش از ۳۲۴۰ تعاونی و ۴۵۹ هزار عضو از حمایت‌های قانونی از جمله موارد مربوط به بودجه‌های سنواتی محروم ماند.

وی افزود: در این باره باید حمایت نظام‌مند از فعالان اقتصادی کشور که در جریان تحریم‌های اقتصادی متضرر شده‌اند و اموال آنها بلوکه شده است، صورت گیرد.

 

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×