گزارش نمایشگاه ها

اماراتی ها دو هزار متر مربع فرش به مددجویان خراسان شمالی سفارش دادند

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

قائم مقام کمیته امداد خراسان شمالی گفت: مددجویان تحت حمایت این نهاد دو هزار تخته فرش برای کشور امارت عربی متحده می بافند.

محمد علی اکبریانی در گفتگو با خبرنگار مهر در بجنورد اظهار داشت: این فرشها به سفارش کشور امارت و نمایندگی شرکت بهبافت بافته می شود که در حال حاضر ۷۵۰ بافنده در ۲۵۰ کارگاه قالیبافی مشغول به بافت این فرشها هستند.
وی عنوان کرد: تعداد این فرش ها ۲۶۹ تخته معادل دو هزار متر مربع است و در ابعاد شش متری، ۹ متری و ۱۲ متری با نظارت کارشناسان فرش کمیته امداد بافته می شود.

اکبریانی افزود: بافت این فرشها از دی ماه سال جاری آغاز شده است و با نظارتهای مستمر، بازدید و آموزشها ی مقدماتی و تکمیلی این نهاد به بافندگان فرش کار بافندگی در حال انجام است.

وی ارزش ریالی قرارداد فرشهای امارات را پنج میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: به طور میانگین هر نفر از بافندگان ماهیانه معادل دو میلیون ریال دستمزد می گیرند.

اکبریانی بیان داشت: اغلب فرشهای تولیدی این نهاد به دلیل کیفیت مناسب و تطابق با سلیقه های مشتریان، تقاضای خارجی دارد که به همین منظور اکثر فرشهای بافته شده به بازارهای جهانی و کشورهای مختلف صادر می شود.

وی همچنین پرداخت تسهیلات بلند مدت و بدون بهره، احداث و تعمیر کارگاه، بهسازی و بهداشتی کردن محیط کار مطابق با ضوابط بهداشتی را از جمله خدمات ارائه شده این نهاد به بافندگان برشمرد افزود: بیمه قالیبافان و خدمات بینایی سنجی به آنان نیز از دیگر حمایتهای کمیته امداد به بافندگان فرش مذکور است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی با بیان اینکه دست بافته های این بافندگان قبلا نیز برای کشورهایی نظیر لبنان صادر می شد، ادامه داد: اکنون نیز این سفارش برای اولین بار توسط کشور متحده عربی صورت گرفته است.

اکبریانی همچنین از بافت فرشهای بزرگ در مقایس هفت هزار متر برای این کشور نیز خبر داد و اظهارداشت: پس از تحویل این فرشهای سفارشی کار بافندگی این فرشها نیز اجرایی می شود.

در حال حاضر هزار و ۲۰۰ قالیباف تحت حمایت کمیته امداد خراسان شمالی که اکثر آنان را سرپرست خانوار تشکیل می دهد در ۵۰۰ کارگاه غیر متمرکز خانگی مشغول به کار بافندگی هستند.

بیش از ۸۰ هزار نفر از جمعیت ۸۶۴ هزار نفری خراسان شمالی تحت پوشش خدمات کمیته امداد امام خمینی(ره) هستند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×