اخبار فرش ماشینی

الیاف پلی کول شرکت پلی اکریل ایران قابل رقابت با نمونه خارجی است

 

الیاف پلی کول، شرکت پلی اکریل ایران

مدیر مطالعات شرکت پلی اکریل ایران گفت: نمونه الیاف پلی کول (Polycool) این شرکت که برای کاربرد در منسوجات ضد تعریق تولید شده، قابل رقابت با نمونه خارجی است.

الیاف پلی کول (Polycool) که حاوی نوعی پلی استر اصلاح شده مهندسی است، اولین بار در کشور اردیبهشت سالجاری در شرکت پلی اکریل ایران تولید شد.

منسوجات تهیه شده از این الیاف قادر به دفع عرق و رطوبت از بدن بوده و بدن را همواره خشک و خنک نگه می دارد.

کیهان عباسیان افزود: تاکنون تست های آزمایشی و علمکردی این الیاف پاسخ مناسب داشته و شرکت پلی اکریل در حال برنامه ریزی برای فراهم کردن صادرات این الیاف به شرکت های خارجی است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی با بیان اینکه هم اکنون این نوع الیاف به کشور وارد می شود، اضافه کرد: با افزایش روند تولید این الیاف، واردات آن بعنوان مواد اولیه برای تولید پوشاک ورزشی، لباس زیر و انواع پوشاک مردانه و زنانه به صفر می رسد.

مدیر مطالعات شرکت پلی اکریل ایران اظهار کرد: در زمان حاضر چهار کارخانه نساجی در ایران مشتری دریافت این نوع الیاف از شرکت پلی اکریل هستند.

وی یکی از خواص منسوجات تهیه شده از این الیاف را ممانعت از رشد باکتری روی پوست و جلوگیری از ایجاد بوع نامطبوع در بدن و ایجاد احساس طراوت و تازگی عنوان کرد و افزود: برای تولید این نوع الیاف حدود دو سال کار تحقیقاتی و شش ماه عملیات بر روی ماشین آلات انجام شده است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×