اخبار فرش ماشینی

البسه های‎ ‎الکترونیکی قابل پوشش

البسه های الکترونیکی قابل پوشش که به نوعی در زمره البسه هوشمند قرار‎ ‎می گیرند، در سالهای اخیر مفبولیت قابل توجهی یافته اند. نسل جدیدی از این البسه‎ ‎های الکترونیکی فابل پوشش توسط شرکت اونیل در سال ۲۰۰۶ به بازار عرضه شدند.

در این‎ ‎نسل از البسه هوشمند قطعات مجزای الکترونیکی با البسه و پوشاک معمولی برای تامین‎ ‎منظوری خاص یکسان سازی می شوند. در این صورت میتوان انواع سنسور ، کلید، دوربین ،‎ ‎بلندگو، میکروفن و سایر قطعات الکترونیکی را در داخل پوشاک نساجی جاسازی نمود‎. ‎استفاده های زیادی در مشاغل خدماتی و صنعت برای این گونه پوشاک قابل تصور است. با‎ ‎توجه به ماهیت غیر انعطاف برخی از قطعات الکترونیک سعی شده است که با مینیاتوری‎ ‎کردن این قطعات ، پوشاک تهیه شده راحت و برای استفاده کننده مزاحمتی ایجاد نکند‎. ‎ضمن اینکه قابلیت اطمینان بالایی داشته باشد
در لباس الکترونیکی که شرکت اونیل به بازار عرضه‏‎ ‎داشته است، علاوه بر یک دستگاه تلفن موبایل ، یک گوشی و میکروفن و دستگاه ام پی تری‎ ‎پلیر ، یک صفحه کلید فابل لمس ضد آب بر روی آستین لباس نصب شده است که فشار بروی هر‎ ‎یک از شاسی های آن منجر به انجام وظیفه ای خاص می شود.ضمنا بر روی لباس یک دستگاه‎ ‎جی پی اس نصب شده است که امکان ارسال سیگنال های جی پی اس را تضمین می کند. با توجه‎ ‎به رویکرد روزافزون به متحد سازی قطعات الکترونیکی با ا لبسه نساجی در آینده شاهد‎ ‎پیشرفتهای بیشتری در این زمینه خواهیم بود.

———————————————————————————–

این مطلب را نیز بخوانید
پیشنهاد سردبیر : رونق صنعت فرش ماشینی و پدیده هایپرمارکتهای فرش

————————————————————————————
تحریریه مجله نساجی کهن
ارسال مقالات و ترجمه جهت انتشار در سایت : info@kohanjournal.com

فرم ثبت نام سریع

جهت دریافت آخرین اخبار و رویدادهای نساجی و فرش ماشینی ایران و جهان در فرم زیر ثبت نام کنید

[instagram-feed]

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×