اخبار فرش ماشینی

اقدامات ضد دامپینگ محصولات الیاف شیشه چین

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

الیاف شیشه

در پی گفتگوهای اخیر کشورهای هندوستان و ترکیه در مورد مقررات تجارت الیاف شیشه، اتحادیه صنعت کامپوزیت اروپا (EuCIA) نگران است که استفاده کنندگان از این الیاف، که خاستگاه آن کشور چین است، در سطح اروپا هم مشمول این مقررات گردند.

در مورد الیاف شیشه ای که برای نخستین بار در چین تولید شد (AD549). تحقیقات دامنه داری صورت گرفت و نتیجه اولیه آن این بود که در سال ۲۰۰۹ تولیدکنندگان الیاف شیشه در اروپا (APFE) علیه دامپ شدن بازار این محصول توسط چین، اعتراض کردند. طبق مدارک اتحادیه صنعت کامپوزیت اروپا، کمیسیون اروپایی قصد دارد روی ۶/۴۳% محصولات الیاف شیشه، مقررات ناحیه اروپا را اعمال کند.

به نظر اتحادیه صنعت کامپوزیت اروپا، مقررات چین کاملاً با منافع اتحادیه در تضاد خواهد بود و در آینده نزدیک یا دور استفاده کنندگان از کامپوزیت را متضرر خواهد کرد. طبق نظر اتحادیه صنعت کامپوزیت اروپا، کمبود فعلی الیاف شیشه و اعتماد به نفس پایین نسبت به وارد شدن در تجارت این الیاف، نتیجه بحرانی است که فعلاً در صنعت کامپوزیت اروپا ایجاد شده است. علاوه بر شرایط پیش آمده، استفاده گنندگان از این الیاف در معرض این خطر هستند که عوارض گمرکی ضد دامپینگ این محصول بالا برود.

دولت ها باید در مورد شرایط پیش آمده در صنعت الیاف شیشه، نظرات خود را به صورت مکتوب به کمیسیون اروپایی ارائه می دادند و طبق اطلاعات به دست آمده از ۲۷ کشور عضو، این کمیسیون بر اساس شروطی که بر عوارض گمرکی خواهد گذاشت، در مورد وارد کردن الیاف شیشه خود به بازار تصمیم گیری خواهد کرد.
یزد به قطب نساجی کشور تبدیل می شود

وزیر بازرگانی گفت : یزد با استفاده از توانمندیهای خود به قطب نساجی کشور تبدیل می شود.

به گزارش خبرنگار مهر در یزد، مهدی غضنفری در حاشیه سفر خود به همراه کابینه دولت به استان یزد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: یزد همچنین در زمینه تولید کاشی و سرامیک از ظرفیتهای بسیار بالایی برخوردار است و در این زمینه نیز می ‌تواند به یک قطب در کشور تبدیل شود چنانکه هم‌ اکنون نیز حدود نیمی از تولیدات کاشی و سرامیک کشور در یزد تولید می‌شود.
وی یادآور شد: کاشی و سرامیک نقش بسیار موثری در توسعه صادرات غیرنفتی دارند و لازم است استان یزد از این ظرفیت بهره ‌های کافی را ببرد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

غصنفری همچنین با اشاره به مشکلات موجود در زمینه تجارت به ویژه در بخش گمرک بیان داشت: زمان ترخیص کالا در استان یزد بسیار طولانی است و لازم است برای تسهیل تجارت و کاهش این زمان رایزنی ها و هماهنگی هایی با دستگاههای مرتبط در مرکز انجام شود.
وی با اشاره به اینکه اکنون ترخیص کالاها از گمرک استان یزد شش ماه زمان می‌ برد، بیان داشت: باید ترتیبی اتخاذ شود تا با انجام هماهنگی ‌های لازم، این شش ماه به شش روز، شش ساعت و حتی کمتر از این زمان کاهش یابد.
وی تاکید کرد: از آنجا که یزد از ظرفیتهای بسیار بالایی برخوردار است، به دنبال تسهیل تجارت در این استان هستیم تا سرمایه در استان به گردش درآید و سرمایه ‌داران با رغبت بیشتری در بحث توسعه صادرات سرمایه‌ گذاری کنند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×