اخبار فرش ماشینی

افزایش ۸.۵ درصدی صادرات پوشاک ترکیه از ژانویه تا سپتامبر ۲۰۱۳

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

افزایش 8.5 درصدی صادرات پوشاک ترکیه از ژانویه تا سپتامبر 2013

 

براساس اطلاعات بدست آمده از انجمن صادرکنندگان نساجی و پوشاک استانبول(ITKIB) صادرات پوشاک ترکیه در ۹ ماهه‌ی نخست سال۲۰۱۳ بالغ بر ۱۲.۹۵ میلیارد دلار بوده که در مقایسه با مدت مشابه‌ی سال گذشته ۸.۵ درصد رشد داشته است.

مطابق با این اطلاعات ترکیه از ژانویه تا سپتامبر سال ۲۰۱۳ بالغ بر ۱۲.۹۵ میلیارد دلار صادراتِ پوشاک داشته است در حالیکه صادرات پوشاک این کشور در دوره‌ی مشابه در سال گذشته برابر با ۱۱.۹۵ میلیارد دلار بود.

بیشترین صادرات مربوط به پوشاک و متفرعات پوشاک حلقوی به ارزش ۶.۸۸ میلیارد دلار بوده و پس از آن پوشاک تاری-پودی به ارزش صادراتِ ۴.۳ میلیادر دلار در رتبه‌ی بعدی قرار داشت. صادرات سایر موارد مصرف خانگی نیز به ارزش ۱.۵ میلیارد دلار در رده‌ی آخر قرار گرفت.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

در ۹ ماهه‌ی نخست سال ۲۰۱۳ آلمان با رشد ۸.۳ درصدی نسبت به سال گذشته با وارداتی بالغ بر ۲.۷۹ میلیارد دلار بزرگترین وارد کننده‌ی پوشاک ترکیه در این دوره بود. این در حالیست که در دوره مشابه آن در سال گذشته صادرات پوشاک این کشور به آلمان برابر با ۲.۵۷ میلیارد دلار بوده است.

در ۹ ماهه‌ی نخست سال جاری صادرات پوشاک ترکیه به کشورهای انگلستان، اسپانیا، فرانسه، امریکا و ایتالیا به ترتیب برابر با ۱.۵، ۱.۰۸ میلیارد دلار و ۸۴۶، ۳۳۶ و ۵۳۴ میلیون دلار بود.

براساس اطلاعات بدست آمده از انجمن صادرکنندگان نساجی و پوشاک استانبول ۷۵ درصد از صادرات نساجی و پوشاک ترکیه از ژانویه تا سپتامبر سال جاری به کشورهای عضو اتحادیه اروپا بوده است.

منبع: Fibre2fashion News Desk – India : November 05, 2013
ترجمه: مهندس حمیده تشکری شاد

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×