اخبار فرش ماشینی

افزایش ۳.۹۹ درصدی صادرات نساجی و پوشاک ایالات متحده در ژانویه ۲۰۱۴

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

به گزارش دفتر مطالعات آماری و راهبردی انجمن صنایع نساجی ایران و به نقل از نشریه fibre2fashion
اطلاعات به دست آمده از سازمان بازرگانی آمریکا نشان می دهد که صادرات نساجی و پوشاک این کشور در ژانویه ۲۰۱۴ با رشد ۳.۹۹ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ارزش ۱.۸۶۱ میلیارد دلار رسیده است.

بررسی هریک از بخشها نشان می دهد که صادرات پوشاک آمریکا در این دوره با رشد ۱.۹۱ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته به مقدار ۴۳۷.۱۷۴ میلیارد دلار رسیده است. در حالیکه صادرات نساجی این کشور در طول اولین ماه سال جاری رشد ۴.۶۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته و به مقدار ۱.۴۲۴ میلیارد دلار رسیده است.

لباسهای زنانه و دخترانه با رشد ۱۲۶.۷۸ درصد بیشترین رشد را در میان صادرات اقلام مختلف پوشاک این کشور داشتند. صادرات لباس مربوط به دوی ماراتون و سایر لباسهای ورزشی کاهش ۷۴.۷۷ درصدی را در این دوره داشته اند.

در میان تولیدات نساجی ، صادرات نخ با رشد ۹.۱۲ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشت بالغ بر ۴۲۴.۳۸۳ میلیون دلار بود، در حالیکه صادرات پارچه این کشور در ماه ژانویه با افزایش ۳.۷۵ درصدی مواجه شده و به ارزش ۷۱۹.۴۸۷ میلیون دلار بوده است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

صادرات پارچه های پنبه ای از ایالات متحده آمریکا با رشد ۱۱.۳۶ درصدی به ۴۸.۶۴۲ میلیون دلار رسیده است. صادرات پارچه های تولید شده از الیاف بشر ساخته با کاهش ۰.۱۸ درصدی مواجه بوده و به مقدار ۸۶.۸۰۹ میلیون دلار رسیده است.

از منظر کشورها، بیشتر از نصف صادرات نساجی و پوشاک ایالات متحده آمریکا در ژانویه ۲۰۱۴ به کشورهای مکزیک، چین و کانادا بوده است. ایالات متحده آمریکا بالغ بر ۴۹۹.۲۴۵ میلیون دلار به مکزیک، ۴۰۵.۸۰۸ میلیون دلار به کانادا و ۱۱۲.۷۸ میلیون دلار به چین در اولین ماه سال ۲۰۱۴ صادرات نساجی و پوشاک داشته است.

در سالهای اخیر، سرعت رشد صادرات نساجی و پوشاک آمریکا ثابت بوده است. روند روبه به رشد صادرات نساجی و پوشاک این کشور به گونه ای بوده است که این کشور در سالهای ۲۰۱۰، ۲۰۱۱، ۲۰۱۲ و ۲۰۱۳ به ترتیب صادراتی بالغ بر ۱۹.۷۵۲، ۲۲.۴۰۳، ۲۲.۶۷۶ و ۲۳.۶۶ میلیارد دلار داشته است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×