اخبار نساجی

افزایش ۲درصدی مصرف بنزین بعد از حذف سهمیه‌بندی

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

مصرف بنزین در خردادماه بعد از حذف سهمیه‌بندی و تک‌نرخی شدن این فرآورده به‌طور میانگین روزانه ۱.۵میلیون لیتر نسبت به ماه اردیبهشت‌ماه افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، در آخرین هفته اردیبهشت‌ماه متوسط روزانه مصرف بنزین حدود ۶۹میلیون لیتر بود که با حذف سهمیه بندی بنزین و عرضه هر لیتر از این سوخت به‌قیمت ۱۰۰۰ تومان، مصرف این فرآورده در هفته نخست خردادماه به رقم ۷۶میلیون لیتر در روز رسید.

یکی از دلایل افزایش چشمگیر مصرف بنزین در این مدت تعیین مهلت زمانی برای مصرف بنزین ۷۰۰تومانی ذخیره‌ شده در کارت‌های سوخت است؛ بر این اساس دارندگان این سهمیه تنها تا پایان شهریور مهلت استفاده از ذخیره بنزین ۷۰۰تومانی خود را دارند.

اگرچه تب مصرف بنزین ۷۰۰تومانی در هفته‌های بعد فروکش کرد اما همچنان مصرف این فرآورده نسبت به ماه گذشته روندی افزایشی را نشان می‌دهد. طبق آمار مصرف بنزین در هفته دوم خردادماه ۷۱میلیون لیتر، هفته سوم ۷۰میلیون لیتر و هفته چهارم ۷۱میلیون لیتر ثبت شد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

مصرف روزانه بنزین در خردادماه به‌طور متوسط حدود ۷۲میلیون لیتر بود که نسبت به اردیبهشت ماه با متوسط مصرف ۷۰.۵ میلیون لیتر از افزایش دودرصدی مصرف این فرآورده حکایت می‌کند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×