اخبار فرش ماشینی

افزایش ۱۰ درصدی صادرات چرم درکشور

 

مدیرکل صنایع نساجی و پوشاک وزارت صنعت ازافزایش ۱۰ درصدی صادرات محصول نهایی چرم در کشور خبرداد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان،گلنار نصراللهی گفت: تا چهار سال پیش، کمتر از ۴۰ درصد پوست های سبک استحصال شده در کشور، به محصول نهایی تبدیل می‌شد اما اکنون این میزان به بیش از ۵۰ درصد افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه ارزش تبدیل پوست های سبک و سنگین به محصول نهایی بیش از ۱۰ تا ۱۵ برابر خام فروشی به صورت سالامبور است افزود: وزارت صنعت، معدن و تجارت برای اینکه این روند به صورت کامل در واحدی های تولیدی داخل اجرایی شوند برنامه های تشویقی متنوعی دارد.

وی گفت: حمایت از کارخانه‌ها برای تجهیز به فناوریهای جدید و به روز، وضع عوارض برای صادرات کالاهای خام، تخصیص جوایز صادراتی، اعطای وام های کم بهره و کمک به زیرساخت های مورد نیاز شهرک های صنعتی چرم از جمله برنامه های در دست اقدام وزارت صنعت ، معدن وتجارت است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

نصراللهی به میزان استحصال پوست های سبک و سنگین در ایران اشاره کرد و افزود: سالانه دو میلیون جلد پوست گاو ( سنگین) یعنی حدود ۵۰ میلیون فوت مربع پوست در کشور استحصال می‌شود که تمام آنها در داخل به محصول نهایی تبدیل می‌شوند.

وی گفت: در زمینه پوست های سبک (بزی وگوسفندی) حدود ۲۲ میلیون جلد پوست به میزان بیش از ۱۰۰ میلیون فوت مربع به دست می آیدکه عمده مشکل ما در خام فروشی به بخش پوست سبک بر می‌گردد.

مدیر کل صنایع نساجی و پوشاک وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به کاهش خام فروشی در سالهای اخیرافزود: طبق آخرین آمار میزان صادرات پوست سبک به صورت سالامبور در سالهای ۹۰ و ۹۱ حدود ۲۰۰ میلیون دلار بود اما اکنون به کمتر از ۱۵۰ میلیون دلارکاهش یافته است.

نصراللهی ارزش افزوده تبدیل پوست به مراحل مختلف چرم را به صورت پلکانی و صعودی توصیف کرد و گفت: پوست سبک تارسیدن به مرحله نهایی باید از مراحل اولیه به سالامبور سپس وت به لو و بعد کراست و سرانجام به چرم و در نهایت محصول نهایی بگذرد که هر کدام از این مراحل دارای ارزش افزوده دوتا سه برابری با مرحله پیشین است.

وی گفت: صادرات محصولات نهایی چرم برای ما اولویت دارد از اینرو حمایت‌ها وتسهیلات لازم برای سرمایه گذاران علاقمند به این بخش به طور کامل صورت می‌گیرد.

مدیر کل صنایع نساجی وپوشاک کشور افزود: در سالهای اخیر بیشتر تلاش ما معطوف به ارتقای سطح کیفی محصولات بوده است به طوری که هم اکنون در زمینه مد و طراحی پیشرفت های خوبی داشته‌ایم.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×