اخبار فرش ماشینی

دبیر انجمن صنایع نساجی ایران: افزایش مدت زمان بازپرداخت وام های ارزی جوابگوی نقدینگی واحدها نیست

 

افزایش مدت زمان بازپرداخت وام های ارزی جوابگوی نقدینگی واحدها نیست

واحدهای تولیدی دریافت کننده تسهیلات ارزی خواستار بازپرداخت تسهیلات خود با نرخ دریافت شده هستند.

مهندس علیرضا حائری دبیر انجمن صنایع نساجی ایران در رابطه با افزایش مدت زمان بازپرداخت تسهیلات ارزی گفت: این مصوبه که از زمان دولت دهم مطرح و به صورت مصوبه در دولت یازدهم دنبال شده تاثیر جزیی را در نقدینگی جاری واحدها می‌تواند بگذارد. این در صورتی است که واحدهای تولیدی نظر به لغو و ابطال این بخشنامه دارند تا بازپرداخت بدهی‌های خود را با همان نرخی که دریافت نموده‌اند بپردازند.

وی در ادامه اذعان داشت: تیمی متشکل از منتخبان اتاق ایران و اتاق تهران با همکاری تعدادی از وکلا به دنبال تغییر این بخشنامه بانک مرکزی هستند که این پافشاری تا هم اکنون توانسته نظر مثبت دیوان محاسبات کشوری را در جهت ابطال این بخشنامه جلب کند.

دبیر انجمن نساجی در ادامه به سردرگمی واحدهای تولیدی برای بازپرداخت این تسهیلات اشاره کرد و گفت: تعدادی از واحدهای دریافت کننده تسهیلات در انتظار جواب رای اقساط خود را پرداخت نمی‌کند و به مطالبات معوق تبدیل می‌شود و همین امر سبب قطع کلیه خدمات بانکی به این واحدها می‌شود. گروه دیگر از این واحدها نیز که توان پرداخت اقساط خود را با نرخ مشخص شده ارز دارند و در صورت پرداخت و ابطال این بخش نامه مابه التفاوت ایجاد شده به حساب اقساط آتی آنان به حساب می آید.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

علیرضا حائری در ادامه به واحدهای نساجی اشاره کرد و گفت: واحدهای نساجی به دلیل افزایش نرخ ارز و ال سی ۱۳۰ درصدی نقدینگی لازم برای بازپرداخت با نرخ تعیین شده ارز را ندارند و در طرف دیگر همین امر سبب می‌شود بانک ها نیز به منابع مورد نظر خود نرسند.

وی در پایان یادآور شد: در صورت این که با ابطال این بخشنامه موافقت نشود واحدهای تولیدی که توان پرداخت بدهکاری خود را ندارند، امکان دریافت تسهیلات جدید را نخواهند داشت و این موضوع بر روی ظرفیت تولید و حتی ادامه کار این واحدها تاثیر می‌گذارد و نتیجه نهایی را ما در تولید ناخالص داخلی و رشد صنعت کشور مشاهده خواهیم کرد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×