اخبار فرش ماشینی

افزایش قیمت پنبه به ۸۰۰۰ تومان

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

پنبه

 

ناصر یراقی با اشاره به حضور در جلسه‌ای با حضور مسئولان پنبه وزارت جهاد کشاورزی، گفت: در این جلسه اعلام شد که میزان تولید پنبه در سال گذشته ۲۷ هزار و ۷۰۰ تن بود که این یعنی تمام کارخانه‌های ریسندگی راهی جز تعطیلی نخواهند داشت و تنها راه جلوگیری از این تعطیلی قریب‌الوقوع، رفع محدودیت واردات از تمام کشورهاست.

وی افزود: موجودی پنبه داخلی به هیچ‌وجه کفاف نیاز واحدهای ریسندگی را نمی‌دهد و اگر هم پنبه‌ای وجود داشته باشد، مشخص نیست که کیفیت آن مرغوب و قابل استفاده باشد.

یراقی با اشاره به محدودیت‌های وزارت کشاورزی برای واردات پنبه، ادامه داد: وزارت جهاد کشاورزی ممنوعیت‌هایی برای جلوگیری از ورود آفات نباتی به کشور در نظر گرفته که مبتنی بر قوانین سال‌های بسیار دور است و باید مورد بازنگری جدی قرار گیرند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

این عضو انجمن صنایع نساجی ایران، تصریح کرد: مسئولان جهاد کشاورزی باید پاسخ دهند که ۲۴ میلیون پوند تولید پنبه در دنیا چگونه مصرف می‌شود، در حالی ‌که به ‌اعتقاد دوستان پنبه تمام دنیا به جز سه کشور ‌ازبکستان، تاجیکستان و ترکمنستان دچار کرم سرخ هستند؟

یراقی با بیان اینکه قیمت پنبه از ۵۵۰۰ تومان به ۸۰۰۰ تومان رسیده است، گفت: با چنین افزایش قیمتی، زنجیره‌های بعدی تولیدات نساجی اعم از نخ، پارچه و … دچار مشکلات جدی خواهند شد.

 

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×