اخبار فرش ماشینی

افزایش صادرات انواع فرش ماشینی و دستباف کشورهای ترکیه و هندوستان به چین

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

افزایش صادرات انواع فرش ماشینی و دستباف کشورهای ترکیه و هندوستان به چین

هند و ترکیه در حال تلاش برای صادرات هرچه بیشتر انواع فرش ماشینی و دستباف خود به کشور چین هستند.

سازمان توسعه تجارت ایران طی گزارشی خطاب به دکتر غضنفری، وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرده است که کشورهای هندوستان و ترکیه در حال تلاش برای صادرات هرچه بیشتر انواع فرش ماشینی و دستباف خود به کشور چین می‌باشند.

چین دومین اقتصاد بزرگ دنیا پس از آمریکاست و ترکیه برای صادرات انواع فرش و کفپوش‌های خود تا سال ۲۰۲۳ میلادی در نظر دارد تا به هدف ۵.۵ میلیارد دلاری دست یابد. لازم به توضیح است که در حاضر صادرات فرش ماشینی ترکیه سالیانه حدود ۱.۵ میلیارد دلار بوده و لذا رقم قابل توجهی از هدف مذکور را صادرات فرش ماشینی تشکیل خواهد داد.

این در حالی است که چین در سال‌های اخیر ساخت اماکن تجاری، هتل‌ها و ویلاهای خاص اقامت توریست‌ها را افزایش داده و برای تزئین و مفروش کردن این اماکن‌ به فرش‌هایی که دارای طرح‌های سنتی یا ابتکاری باشند علاقه زیادی نشان می‌دهد. ظرفیت بازار چین برای مصرف انواع کفپوش‌ها، زیراندازها و اقلام مشابه تا سال ۲۰۱۴ در حدود ۱.۵ میلیارد متر مربع برآورد شده است و بر اساس بررسی‌های صورت گرفته، چین یکی از بزرگترین مصرف‌کنندگان فرش ماشینی در دهه آینده خواهد بود.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

صادرکنندگان فرش هند نیز در تعدادی از شهرهای چین به تأسیس نمایشگاه‌های اختصاصی که جنبه فروشگاه نیز دارند اقدام کرده و به خرده فروشی انواع فرش ماشینی و دستباف به مشتریان چینی اشتغال دارند. در حال حاضر هندوستان به بزرگترین صادرکننده فرش دستباف در دنیا تبدیل شده و میزان صادرات آن در سال ۲۰۱۳ بیش از یک میلیارد دلار بوده است. هم‌اکنون رقم صادرات فرش هند به چین رقم ناچیزی است اما از آنجایی که چین بالاترین رشد اقتصادی را در بین قطب‌های مطرح تجاری دنیا داراست، هندی‌ها به شدت برای نفوذ به بازار فرش چین تلاش می‌کنند.

علاقمندان جهت مشاهده متن کامل گزارش سازمان توسعه تجارت ایران می‌توانند به بخش اخبار سایت انجمن صنایع نساجی ایران به نشانی www.aiti.org.ir مراجعه نمایند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×