اخبار فرش ماشینی

افزایش تولید پارچه های بی بافت در آسیا

 

افزایش تولید پارچه های بی بافت در آسیا

 

یک منبع خبری طی گزارشی اعلام کرد، تا سال ۲۰۲۰ بیش از ۵۰ درصد پارچه های بی بافت در جهان را کشور های آسیایی تولید می کنند.

دفتر مطالعات آماری و راهبردی انجمن صنایع نساجی ایران: در سال ۲۰۱۱ تولید پارچه های بی بافت آسیا به سه برابر میزان تولید در سال ۲۰۰۱ رسید و در نتیجه آسیا به عنوان تولید کننده ۴۰ درصد پارچه های بی بافت جهان در سال ۲۰۱۱ شناخته شد.

تولید پارچه های بی بافت در آسیا پس از پشت سر گذاشتن افزایش ۱۰ درصدی در سال ۲۰۱۰ و افزایش ۱۳.۱ درصدی در سال ۲۰۰۹ ، با ۷.۴ درصد افزایش در سال ۲۰۱۱ به ۳.۱ میلیون تن رسید . سرعت بالای رشد در این سال ها خبرازافزایش مصرف این محصول در کشورهای منطقه به سبب صنعتی شدن آنان می داد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

از بین کشور های بزرگ تولید کننده پارچه بی بافت در آسیا، چین حدود دو سوم (۲.۱ میلیون تن) مجموع تولید این محصول را در سال ۲۰۱۱ برعهده داشت تا جایی که به بزرگ ترین کشور تولید کننده پارچه بی بافت تبدیل شد.

سهم چین در تولید پارچه های بی بافت در سال ۲۰۱۱ بسیار بیشتر از سال ۲۰۰۱ بود. این کشور در فواصل بین سال های ۲۰۰۱ تا ۲۰۱۱ در تولید این محصول بسیار سریع رشد کرد. بطوریکه چنین سرعت رشد در هیچیک از کشور های آسیایی مشاهده نشد. تولید پاچه های بی بافت چین در این دوره ده ساله از ۴۱۷ هزار تن به ۲.۱ میلیون تن رسید که افزایش حدود پنج برابری را در این دوره نشان می داد.

مهمترین بخش پارچه های بی بافت تولید شده درآسیا تحت عنوان پروسه تولید در سال ۲۰۱۱ مربوط به پارچه های اسپان باند و meltblown با سهم ۴۴.۲ درصدی بود.

پارچه های بی بافت اسپان لس در آسیا از رشد چشمگیری برخوردار بود به طوری که در سال ۲۰۰۸ نسبت به سال ۲۰۱۱ حدود ۲۰ درصد افزایش یافت و در سال ۲۰۱۱ به تنهایی رشد ۲۱.۸ درصدی را تجربه کرد.

ترجمه: مریم گرامی فهیم
منبع: Chemical Fiber International 4/2012

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×