اخبار فرش ماشینی

افزایش ۱۱‌درصدی صادرات فرش دستباف و فرش ماشینی خراسان رضوی

صادرات فرش خراسان رضوی ۱۱ در صد افزایش داشته است.

رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت : در سه ‌ماهه ابتدای امسال ، صادرات فرش خراسان رضوی ۱۱‌درصد افزایش وزنی و ۸ درصد افزایش ارزشی در مقایسه با مدت مشابه پارسال داشته است.

ناصر فخرموحدی افزود : در سه‌ ماهه نخست امسال ، ۲هزار و ۲۷۹ تن فرش به ارزش ۱۵ و نیم ‌میلیون دلار از استان صادر شده است که شامل هفت تن فرش دست‌باف به ارزش ۴۰۵ هزار دلار و بقیه ، فرش ماشینی به ارزش ۱۵‌میلیون دلار بوده است.

وی با اشاره به اینکه در سال ۹۱ نیز ۷۱‌میلیون و ۹۶۳‌هزار دلار فرش ماشینی و دستباف از استان صادر شده است گفت : در این مدت۷ هزار و۷۹۷ تن انواع فرش ماشینی و دست‌باف از استان صادر شده است که بیش از ۷ هزار و ۷۰۰ تن آن مربوط به فرش ماشینی با ارزشی افزون بر ۷۰ میلیون دلار بوده است.

رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت خراسان رضوی با اشاره به تولید سالانه ۶۰۰ هزار متر مربع فرش دست‌باف در استان افزود : به ‌طور متوسط در هر کارگاه غیر متمرکز بین ۲۰ تا ۴۰‌ نفر بافنده با مدیریت متمرکز مشغول به‌کار می‌شوند و تلاش ما بر این است که کارگاه‌های متمرکز و مجتمع‌های بزرگ قالی‌بافی را در سطح استان رونق دهیم.

فخر موحدی با اشاره به رونق اتحادیه‌ها ، تعاونی‌ها و ایجاد ۴۵۰ ‌کارگاه متمرکز و غیر‌متمرکز در استان افزود : کارگاه‌های متمرکز می‌توانند در تولید فرش صادراتی و تأمین تقاضاهای مشتریان مؤثر بوده و از تولید فله‌ای جلوگیری کنند و سفارش‌پذیری و تولید هدفمند را محقق کنند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی تعداد بیمه‌شدگان فعال حوزه فرش دست‌باف استان را افزون بر ۲۴‌هزار نفر برشمرد و افزود : مرکز ملی فرش در پنج سال گذشته مشکل بیمه بافندگان را حل کرده است و کسانی که واجد شرایط بیمه اجتماعی قالی‌بافان باشند می‌توانند با مراجعه به ادارات صنعت ، معدن و تجارت برای دریافت بیمه اقدام کنند.

رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت خراسان رضوی با بیان اینکه تعداد قالی‌بافان استان افزون بر ۹۰‌هزار نفر است گفت : از این تعداد ۶۰ هزار قالی‌باف در اتحادیه‌های صنفی و تشکل‌های مرتبط شناسایی شده‌اند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×