اخبار فرش ماشینی

افزایش واردات به ۲/۶۷ میلیارد دلار

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

.واحد اطلاعات اکونومیست با تغییر پیش بینی قبلی خود، واردات ایران در سال جاری را معادل ۶۷ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار اعلام کرد

اکونومیست در گزارش ماه نوامبر خود میزان واردات ایران در سال گذشته را ۵۶ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار برآورد و پیش بینی کرد که این شاخص در سال جاری به ۶۷ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار خواهد رسید. بنا بر اعلام اکونومیست در سال آینده واردات ایران ۴۰۰ میلیون دلار کاهش داشته و به ۶۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار بالغ خواهد شد. به اعتقاد اکونومیست پس از سال آینده واردات ایران سال به سال افزایش خواهد داشت به طوری که در سال ۸۹ واردات ۶۸ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلاری و در سال ۱۳۹۰ واردات ۷۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلاری برای کشور به ثبت خواهد رسید که با تدوام روند صعودی این شاخص در سال ۱۳۹۱ معادل ۷۵ میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلار خواهد بود. سال ۱۳۹۲ سالی است که رقم ۷۹ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار برای مجموع واردات ایران به ثبت خواهد رسید که نسبت به سال ۸۶ افزایش ۲۲ میلیارد و ۶۰۰ میلون دلاری را نشان می دهد. باتوجه به پیش بینی های انجام شده درخصوص صادرات و واردات ایران طی سال جاری و سال های آتی، متوجه می شویم که طی سال ۸۷ تراز تجاری ایران به ۳۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار خواهد رسید. به اعتقاد این واحد، کاهش ۲۱ میلیارد و ۹۰۰ میلیون دلاری تراز تجاری ایران در سال ۸۸ را به ۱۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار خواهد رساند که دلیل اصلی چنین کاهشی نزول صادرات از ۹۹ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار به ۷۷ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار اعلام شده است. در سال ۸۹ تراز تجاری ایران معادل ۱۵ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار خواهد بود که با ۱۰ میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلار افزایش در سال ۱۳۹۰ به ۲۵ میلیارد و ۹۰۰ میلیون دلار خواهد رسید.

پیش بینی شده است که طی سال ۱۳۹۱ تراز تجاری ۲۶ میلیارد و ۹۰۰ میلیون دلاری برای کشور به ثبت برسد. همچنین انتظار می رود که طی سال ۱۳۹۲ مازاد تجاری ایران با اندکی کاهش معادل ۲۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار باشد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×