اخبار فرش ماشینی

افتتاح نمایشگاه تخصصی فرش دستباف در همدان

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

هفتمین نمایشگاه تخصصی فرش دستباف با حضور ۷۰ واحد از نمایندگان استان ها و شهرستان های همدان، تهران، آذربایجان شرقی، قم، فارس، یزد، اصفهان، گلستان، ملایر، رزن، تکاب، بیجار، نائین و گنبد کاووس در محل شرکت نمایشگاه های بین المللی استان همدان برپا شد.

مدیر عامل شرکت نمایشگاه های بین المللی استان همدان گفت: نمایشگاه بین المللی استان همدان در فضایی عمومی بالغ بر ۱۴ هزار متر مربع فضای عمومی و پنج هزار متر مربع فضای سرپوشیده در سه سالن ضمن ایجاد « الوند، هگمتانه، ابن سینا » فضایی رقابتی در میان تولیدکنندگان،امکان مقایسه همزمان را در اختیار عموم و متخصصان قرار می دهد. به گزارش هگمتانه به نقل از روابط عمومی شرکت بین المللی نمایشگاه های استان همدان،محمد رضا بیاناتی اظهار داشت: حضور انواع طرح های گلیم و گبه شیراز، طرح های یلمه، بختیاری، دستبافته های عشایری، بیجاری، ترکمنی، ساروق ملایر، فرش بوکان، فرش ابریشمی قم، فرش تکاب، فرش کاشان، فرش اردکان، فرش یزد، فرش نائینی، فرش ساروق، فرش افشار، فرش تبریز و…، از نکات بارز این نمایشگاه محسوب شده که در نوع خود بی نظیر هستند.

وی هدف از برگزاری این نمایشگاه را نمایش و احیا کردن هنر ایرانی خواند و افزود: به نمایش گزاردن انواع تابلوفرش های تزئینی و ابریشمی با طرح های اصیل ایرانی از دیگر قابلیت های این نمایشگاه است. مدیر عامل شرکت نمایشگاه های بین المللی استان همدان خاطرنشان کرد: فرش دستباف از جمله هنرهایی است که تار و پود آن آغشته با عشق و هنر زنان و مردان این آب و خاک بوده و با لایه لایه فرهنگ کشور در طول تاریخ آمیخته شده و حضور این هنرمندان خوش ذوق در نمایشگاه، توانمندی تولید کنندگان داخلی را به رخ جهانیان خواهد کشید.

بیاناتی بافت فرش به صورت زنده در حین برگزاری نمایشگاه را از نکات قابل توجه نمایشگاه برشمرد و تصریح کرد: کارشناسان و تولید کنندگان حاضر در این غرفه ها با ارائه انواع دار قالی و خامه به مخاطبان، آنها را با مراحل بافت فرش آشنا می کنند. وی اظهار داشت: فرش ایرانی در طول تاریخ با وجود ظرافت، تنوع رنگ، نقشه و طراحی بافت به عنوان یک کالای ارزنده و سرمایه ای از شهرت و اعتباری جهانی برخوردار بوده و برگزاری چنین نمایشگاه هایی یکی از راه های مؤثر در جهت شناساندن هر چه بیشتر این هنر اصیل ایرانی به نسل جوان و ایجاد انگیزه و علاقه در جهت خلق آثاری هر چه زیباتر برای معرفی و عرضه به جامعه جهانی است.

شایان ذکر است نمایشگاه تخصصی فرش دستباف یکم تا ۷ تیر ماه سال جاری از ساعت ۱۶ الی ۲۱:۳۰ در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی استان همدان میزبان بازدیدکنندگان ارجمند است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×