اخبار فرش ماشینی

افتتاح صد و بیست و یکمین دوره فرش‌بافی مددجوییدر تویسرکان

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

صد و بیست و یکمین دوره فرش‌بافی مددجویان خواهر نهاد کمیته امداد تویسرکان توسط مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) افتتاح شد.

پیش از ظهر امروز با حضور مدیرکل کمیته امداد همدان، مسئول خودکفایی و اشتغال کمیته امداد همدان، مدیر کمیته امداد تویسرکان و رؤسای کمیته امداد شهرهای نهاوند و ملایر و چند تن از مسئولان استانی و شهرستانی امداد، صد و بیست و یکمین کارگاه فرش‌بافی این شهرستان افتتاح شد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) همدان در این آیین با گرامیداشت دهه کرامت با بیان اینکه دین مبین اسلام در رابطه با کار و تلاش توصیه‌های زیادی دارد، اظهار کرد: کار و تلاش وجود انسان را صیقل می‌دهد.

علیرضا ابراهیمی ابراز امیدواری کرد: ایجاد کارگاه‌های فر‌ش‌بافی منشأ خیر برای خانواده‌های کمیته امداد است.

وی اشتغال را مهم‌‌ترین عامل برای ارتقای ضریب سلامت جامعه عنوان کرد و افزود: کاهش فقر و فاصله طبقاتی از رهاوردهای اشتغال‌زایی است پس هر کس بتواند در این راستا گام بردارد گویی در راه خداوند جهاد کرده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان همدان اضافه کرد: آموزش مهارت‌های فنی از برنامه‌های اولویت‌دار کمیته امداد به منظور خودکفایی خانواده‌های مددجو است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

*بافت ۱۹ هزار متر فرش به ارزش بیش از ۱۱میلیارد تومان در تویسرکان

مدیر کمیته امداد امداد امام خمینی(ره) تویسرکان نیز در این مراسم با اشاره به اینکه امروز صد و بیست و یکمین دوره فرش‌بافی برای خواهران مددجوی امداد فعال می‌شود، ابراز کرد: از آغاز برگزاری کارگاه‌های فرش‌بافی در تویسرکان تا کنون یک‌هزار و ۵۳۰ نفر به مهارت فرش‌بافی مجهز شدند.

تیمور کرمی‌مقدم تعداد تخته فرش‌های بافته شده در دوره‌های فوق را ۷ هزار و ۵۵۱ تخته عنوان کرد و گفت: در مدت ۱۲۱ دوره قالی‌بافی، ۱۸ هزار و ۹۷۶ متر فرش با ارزش ۱۱ میلیارد و ۳۸۵ میلیون تومان توسط هنرمندان مددجوی فرش‌باف تویسرکانی بافته شده است.

وی اضافه کرد: سه آموزشگاه فرش‌بافی در سه مرکز کمیته امداد، سطح شهر و روستاهای شهرستان به صورت سیار مهارت قالیبافی و ابریشم بافی را به مددجویان علاقه‌مند و جویای کار آموزش می‌دهند.

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) تویسرکان بیان کرد: این دوره در مدت زمان سه ماه و صرف هزینه ۷۵ میلیون ریال برای ۱۵ کار‌آموز با آموزش عالی‌بافی، کار خود را آغاز می‌کند‌.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×