اخبار فرش ماشینی

اشتباه در ممنوعیتهای صادراتی

 

اشتباه در ممنوعیتهای صادراتی

نایب رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان سالامبور و چرم ایران اعلام کرد که وت‌بلوی گوسفندی به اشتباه در فهرست کالاهای ممنوعه صادراتی قرار گرفته و این ممنوعیت باعث کاهش صادرات کشور در این حوزه خواهد شد.

محمد لاهوتی با بیان این‌که سالانه ۱۰ هزار تن کروم در کشور تولید می‌شود، گفت: در تبدیل سالامبور به وت‌بلو از کروم استفاده می‌شود که نیاز کشور در این حوزه ۵۰۰۰ تن است و به این ترتیب مازاد تولید ۵۰۰۰ تنی در این زمینه داریم.

او با اشاره به این‌که باید سئوال کرد به چه دلیل ارز مرجع به این گونه کالاها اختصاص یافته، در حالی که تولید داخلی این محصول به اندازه کافی بوده و به دلیل نبود نیاز صادر هم شده است؟ افزود: حتی اگر در تولید وت‌بلوی گوسفندی از کروم وارداتی با ارز مرجع هم استفاده شده باشد، تاثیر این استفاده کمتر از پنج درصد ارزش صادراتی این محصول است که این میزان نمی‌تواند تاتیر زیادی داشته باشد و فایده آن به مراتب بیش از هزینه آن خواهد بود.

لاهوتی گفت: صادرات پوست خام کلا ممنوع بوده، صادرات وت‌بلوی گاوی از قبل نیز به دلیل عوارض سنگین توجیه اقتصادی نداشته و تنها وت‌بلوی گوسفندی هم براساس ابلاغیه جدید ممنوع شده است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

بر اساسا این گزارش، به گفته برخی صادرکنندگان بعد از ممنوعیتهای صادراتی اعلام شده از سوی گمرک، صادرات کالاهایی که تعرفه آنها مشابه کالاهای ممنوعه بوده نیز به مشکل خورده است. گمرک ایران به تازگی براساس آنالیز قیمتی انجام شده از سوی سازمان حمایت صادرات ۵۲ کالا را از کشور ممنوع اعلام کرد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×