اخبار فرش ماشینی

ارسال نخستین محموله فرش دستباف از همدان به آمریکا

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

احمد علی‌بابایی شنبه ۲۰ شهریورماه در کمیته توسعه و برنامه‌ریزی شهرستان همدان، از ایجاد فضای مناسب برای صنعت فرش پس از برجام ابرازخرسندی کرد و افزود: با توجه به اینکه برجام فرصت مناسبی برای احیای فرش دستبافت ایجاد کرده است بنابراین باید در تامین اعتبارات مورد نیاز تلاش جدی صورت گیرد.

وی از ارائه آموزش‌های مقدماتی برای ۱۶ درصد از بافنده‌های استان خبر داد و تصریح کرد: از ۵۰ هزار بافنده موجود در استان، ۱۶ هزار نفر آموزش‌های مقدماتی را طی کرده‌اند.

علی‌بابایی ادامه داد: ارائه آموزش‌های بیشتر و درخور نیاز به این بافنده‌ها، منوط به تخصیص اعتبار در این حوزه است.

وی خاطرنشان کرد: تمامی افرادی که آموزش‌های لازم در زمینه بافندگی را طی می‌کنند، از طرف اداره‌کل فنی‌وحرفه‌ای استان آزمون مهارت دریافت خواهند کرد.

علی‌بابایی یادآور شد: استان همدان نخستین استانی بوده که محموله فرش دستبافت را در فروردین‌ماه امسال به آمریکا ارسال کرده است.

وی در پایان خواستار شفاف‌سازی در زمینه اعتبارات تخصیص یافته به صنعت فرش شد و بیان کرد: در سال‌جاری این صنعت در حوزه صنایع دستی دیده شده در صورتی‌که در سال‌های گذشته زیرمجموعه سازمان صنعت، معدن و تجارت بوده است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×