اخبار فرش ماشینی

احداث پارک مد و لباس برای ارائه طرح برای تولیدکنندگان مناسب است

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

مدیر اندیشگاه تحلیل گران شریف اعلام کرد: احداث پارک مد و لباس برای ارائه طرح و کمک به تولیدکنندگان مناسب است.
مهدی محمودی در جمع خبرنگاران در موزه هنرهای معاصر گفت: برای رسیدن به یک برنامه منظم در ساماندهی مد در ایران باید تمام حلقه‌های مرتبط و تاثیر گذار در ساماندهی مد و لباس به درستی در کنار یکدیگر قرار گیرند چون این امر نیاز به واردات مدل‌های لباس را از بین می‌برد. محمودی با اشاره به اینکه پارک‌های مد و لباس در کشورهای غربی و توسعه یافته فعالیت می‌کنند، اظهار داشت: در ایران مدل پارک‌های متداول در این کشورها را با کمی تغییر در نوع ارائه خدمات و به منظور استفاده در حوزه لباس و مد ایجاد کرده ایم.

وی با بیان اینکه بحث مد و تعیین استانداردها و شاخصه‌های آن از اهمیت بالایی برخوردار است، افزود: مد و لباس به طور کامل قابلیت واگذاری به بخش خصوصی را ندارد و وزارت فرهنگ و ارشاد به صورت همیشگی متولی و پشتیبان آن است. مدیر اندیشگاه تحلیل گران شریف، بارزترین شاخصه مهم در احداث پارک مد و لباس را دولتی بودن آن در ابتدای کار و خصوصی شدن آن بعد از گذشت یک سال دانست. محمودی تاکید کرد: در پارک مد و لباس ایده، تولید و عرضه لباس مورد توجه قرار گرفته، تا بتوانیم هم در طرح و هم در تولید پیشرفت داشته باشم. به گفته وی، اهدای تحصیلات ویژه برای تولیدکنندگانی که از پارک مد و لباس طرح تولیدات خود را خریداری می‌کنند با توجه اینکه دستگاه‌های دولتی در اجرایی شدن این طرح حضور دارند، بسیار تاثیرگذار است.

مدیر اندیشگاه تحلیل گران شریف همچنین موفقیت در ایجاد پارک مد و لباس را نیازمند همکاری و تعامل تمام بخش‌های دولتی و خصوصی مرتبط با یکدیگر اعلام کرد و گفت: به منظور پیشبرد اهداف در طرح پارک مد و لباس جلسات متعدد و کارسازی با مسئولین بخش خصوصی و دستگاه‌های دولتی برگزار خواهد شد.
منبع  خبرگزاری ایرنا

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×