اخبار فرش ماشینی

آغاز پرداخت تسهیلات ارزی به صنعتگران

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

وزیر صنایع و معادن از آغاز پرداخت تسهیلات ارزی به صنعتگران خبر داد. محرابیان در پایان نشست هیئت دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه طرح پرداخت تسهیلات ۵ میلیارد دلاری از محل حساب ذخیره ارزی به صنعتگران تصویب و پس از اصلاح ابلاغ شده است.
محرابیان گفت : صنعتگران دارای شرایط با همکاری تشکل ها ، شناسایی و برای دریافت این تسهیلات به بانک ها معرفی می شوند. وزیر صنایع درباره روند اجرای طرح امایش توسعه صنعتی کشور افزود : ‌بخش اول اجرای این طرح از دو ماه پیش اغاز شده و کلنگ احداث واحدهای صنعتی زیر مجموعه این طرح از اول شهریور به زمین زده شده است. محرابیان گفت : بر اساس برنامه زمانبندی شده ، برخی طرح ها در ۱۲ ماه و برخی در ۲۴ ماه و طرح های بزرگ نیز حداکثر تا ۳۶ ماه به بهره برداری می رسند.

وزیر صنایع و معان با اشاره به اینکه مرحله دوم طرح امایش توسعه صنعتی کشور، ویژه سرمایه گذاران ایرانی خارج از کشور است ، گفت: چگونگی اجرای پروژه ها استخراج شده و قرار است در ۵ نقطه کشور تا دو ماه اینده اجرایی شود. محرابیان افزود : حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان برای اجرای این طرح ها شامل فولاد ؛ آلومینیوم ؛ طرح های پایین دستی پتروشیمی و صنایع انرژی اختصاص یافته است. وی درباره واگذاری ها در وزارت صنایع و معادن گفت : میزان واگذاری در یک سال اخیر حدود ۳۱۰ تا ۳۲۰ درصد ( بیش از سه برابر) رشد نشان می دهد که معادن دو برابر کل واگذاری های وزارت صنایع و معاد ن ازابتدا تا سال گذشته بوده است. وزیر صنایع و معادن همچنین درباره واگذاری ذوب آهن اصفهان گفت : مراحل جذب و پذیرش این شرکت در بورس طی می شودکه پس از پذیرش سهام ان برای فروش عرضه خواهد شد.

(منبع:آفرینش)

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×