اخبار نساجی

آغاز صادرات بنزین هواپیما با استاندارد یاتا

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی از آغاز صادرات بنزین هواپیما با استاندارد یاتا در سالجاری خبر داد و اعلام کرد: در حال حاضر روزانه ۷ میلیون لیتر ظرفیت برای صادرات سوخت هواپیما توسط ایران وجود دارد.

جلیل سالاری در گفتگو با مهر درباره جزئیات برنامه ایران برای صادرات بنزین هواپیما در سال ۱۳۹۱گفت: از سال گذشته تاکنون با بهره برداری از طرحهای گوگردزدایی در پالایشگاه های مختلف نفت همچون امام خمینی شازند، تهران و آبادان امکان افزایش ظرفیت سوخت هواپیما در کشور فراهم شده است.

مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران با اعلام اینکه در حال حاضر بازاریابی گسترده ای برای صادرات سوخت هواپیما به بازارهای بین‌المللی آغاز شده است، تصریح کرد: ایران آمادگی صادرات سوخت هواپیما به تمامی کشورهای جهان را دارد.

این مقام مسئول در پاسخ به سئوال مهر در تشریح استاندارد تولید سوخت هواپیمای صادراتی ایران اظهار داشت: ایران مطابق با استانداردهای ” یاتا “سوخت هواپیما را به بازارهای جهانی صادر می کند.

به گفته این عضو هیئت مدیره شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی با تکمیل و راه اندازی طرحهای جدید پالایشگاهی امکان تولید و صادرات سوخت هواپیما با آخرین استانداردهای یورو اتحاده اروپا فراهم شده است.

سالاری با بیان اینکه در شرایط فعلی بنزین با استانداردهای جهانی به هواپیماهای خارجی در فرودگاه امام خمینی و سایر فرودگاه‌های کشور عرضه می شود، تاکید کرد: تحریم‌های بین‌المللی تاثیری در امضای قراردادهای فروش سوخت هواپیمای ایران ندارد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی همچنین در پاسخ به سئوال دیگر خبرنگار مهر که پالایشگاه‌های نفت ایران از ظرفیت تولید چند میلیون لیتر سوخت هواپیما برخوردار هستند، توضیح داد: در حال حاضر به طور متوسط روزانه سه تا چهار میلیون لیتر بنزین هواپیما در سطح کشور مصرف می شود.

مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با یادآوری اینکه هم اکنون ظرفیتی برای تولید روزانه ۱۱ میلیون لیتر سوخت هواپیما در سطح کشور وجود دارد، خاطر نشان کرد: بر این اساس ظرفیتی مازادی برای صادرات حدود هفت میلیون لیتر سوخت هواپیما با استاندارد بین‌المللی توسط ایران وجود دارد.

به گزارش مهر، همزمان با راه اندازی طرح های جدید افزایش تولید سوخت هواپیما در پالایشگاه‌های نفت امام خمینی شازند، شهید تندگویان (تهران)، آبادان، لاوان و کرمانشاه، شمارش معکوس برای ورود ایران به باشگاه صادرکنندگان این فرآورده استراتژیک نفتی آغاز شده است.

با بهره برداری از خط لوله صادرات سوخت هواپیما در بندرعباس سالجاری نخستین محموله سوخت هواپیمای ایران به بازارهای جهانی صادر شده است.

پیش بینی می شود با راه اندازی این واحدهای جدید پالایشگاهی امکان افزایش ظرفیت تولید سوخت هواپیما با استاندارد یورو ۴ و ۵ اتحادیه اروپا در سطح کشور فراهم شود همچنین در این واحدها میزان گوگرد موجود در سوخت هواپیما از ۳ هزار به حدود ۱۰ تا ۲۰ پی.پی.ام کاهش یافته است.

با آغاز تولید سوخت هواپیما با استاندارد یورو چهار و پنج اتحادیه اروپا در پالایشگاه‌های داخلی، ساخت خطوط لوله انتقال سوخت هواپیما از پالایشگاه نفت تهران و امام خمینی شازند به برخی از فرودگاه های بزرگ کشور همچون فرودگاه امام خمینی و مهرآباد تهران آغاز شده است.

در حال حاضر با راه اندازی ۴۷ مرکز سوخت رسانی هوایی در مجموع به طور متوسط روزانه سه تا پنج میلیون لیتر بنزین هواپیما در ایران مصرف می شود.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×