اخبار فرش ماشینی

کاشان متولی نیمی از صادرات نساجی و فرش ماشینی

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

نشستی با حضور فعالان اقتصادی و کارآفرینان در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کاشان برگزار شد.

در این نشست محمود تولایی، رویکرد اتاق کاشان را صادرات محور دانست و گفت: می‌کوشیم تا آموزش‌های لازم و فرصت‌های موردنیاز را برای صادرات کالا در خدمت کارآفرینان و فعالان اقتصادی منطقه قرار دهیم.

او بابیان اینکه ۷۵ درصد از فرش ماشینی کشور در منطقه کاشان تولید می‌شود، تصریح کرد: منطقه کاشان حدود نیمی از صادرات نساجی و فرش ماشینی است.

تولایی از گلاب، عرقیات گیاهی، اسانس گل محمدی و داروهای گیاهی به‌عنوان دیگر صادرات کاشان نام برد و تصریح کرد: ظروف چینی و آرکوپال، مس، انواع لنت خودرو، پتو و سنگ‌های تراورتن و زینتی بخشی از دیگر کالاهای صادراتی کاشان به کشورهاست.

رئیس اتاق کاشان، با اشاره به پیشینه این اتاق گفت: اتاق کاشان جز اولین اتاق‌های کشور هم‌زمان با اتاق تهران تأسیس شد و هم‌اکنون بیشتر اعضای آن تولیدکنندگان و جزو فعالان اقتصادی کشور محسوب می‌شوند.

او یکی از علت‌هایی که کاشان توانسته در همه فراز و نشیب‌ها اشتغال خود را حفظ کند، آن دانست که تمام واحدهای صنعتی و تولیدی کاشان توسط بخش خصوصی و مردم ایجادشده است و از هیچ سرمایه دولتی بهره نگرفته است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

به گفته تولایی هم‌اکنون منطقه کاشان لحاظ اشتغال، سرمایه‌گذاری، صادرات، شمار افراد زیرپوشش بیمه و توسعه فعالیت‌های صنعتی باوجود شهرستان بودن از ۱۵ استان کشور بالاتر است.

رئیس اتاق کاشان بخشی از تفویض اختیار مدیران کل استان اصفهان به شهرستان کاشان را خواستار شد و تصریح کرد: تفویض اختیار نه‌تنها موجب کاهش هزینه و صرفه‌جویی در وقت می‌شود بلکه باعث سهولت در کارها و تسریع در انجام امور نیز می‌شود.

او با تأکید بر اینکه سرمایه‌گذاران کاشانی برای رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال در منطقه همواره تلاش می‌کنند، گفت: تفویض اختیارات موجب دلگرمی بیشتر آن‌ها برای سرمایه‌گذاری و توسعه صنعت در این منطقه خواهد شد.

تولایی همچنین پیگیری تسریع در تکمیل منطقه ویژه اقتصادی را خواستار شد و گفت: اتاق کاشان از ۱۵ سال قبل تلاش‌هایی با همکاری دستگاه‌های اجرایی شهرستان انجام داده است.

او بابیان اینکه منطقه ویژه اقتصادی کاشان در استثنایی‌ترین موقعیت و مکان کشور قرار دارد، گفت: وجود ایستگاه راه‌آهن در منطقه ویژه، قرار گرفتن در کریدور شمال به جنوب (جاده ترانزیتی و بزرگراه)، نزدیکی به استان‌های تهران (۱۲۰ کیلومتر)، قم (۵۰ کیلومتر)، مرکزی، اصفهان و سمنان از دیگر مزیت‌ها و فرصت سرمایه‌گذاری در منطقه ویژه اقتصادی کاشان است.

تولایی با اشاره به ظرفیت‌ها و فرصت‌هایی که در منطقه کاشان برای سرمایه‌گذاران فراهم است، یادآور شد: در حوزه شرکت شهرک‌ها هم‌اکنون واحدهای صنعتی تولیدی زیادی آماده راه‌اندازی شده اما آب و برق ندارند و درواقع سرمایه‌گذار از شرکت شهرک‌ها جلوتر است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×