اخبار فرش ماشینی

چمن مصنوعی ‏چیست ؟

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

چمن مصنوعی در واقع همان محصول پادری چمن مانند است که دارای ظاهر و ماهیت خشن تری است. اما با تغییر   شید رنگ کاملا  شبیه چمن های طبیعی است که دارای مزایای زیادی است. این چمن متراکم تر ، مقاوم تر و نیازمند نگهداری بسیار کمتری است و دیگر مشکل رشد تخم چمن در زمین های غیر حاصلخیز را نیز حل کرده است.  در اینجا به برخی از مزیت های چمن مصنوعی به اختصار اشاره میشود :

مشکل خاک:
یکی از اولین مزایای چمن های مصنوعی این است که در هر نوع خاک و سطحی قابل نصب است. همانطور که میدانید بسیاری از چمن ها قابلیت کاشت و رشد در زمین های غیر حاصلخیز و در مکان های خشک و  غیر مرطوب را ندارند که این یک مشکل اساسی است. حتی امکان رشد چمن در محیط هایی که در سایه کامل است نیز دشوار میشود. اما چمن مصنوعی را حتی بر روی شن نیز میتوان نصب کرد. ‏

نگهداری:
یکی دیگر از مزایای چمن مصنوعی نگهداری راحت و ساده  آن است. چمن مصنوعی نیاز به رسیدگی خیلی زیادی ندارد و همچنین نیاز به چمن زنی و کوتاه کردن به صورت منظم و دوره ای را نیز ندارد.
ازین جهت است که کاربرد این چمن برای محل هایی که به دلایلی امکان رسیدگی و نگهداری زیاد را ندارند مورد توجه قرار میگیرد مانند کناره های جاده های شلوغ و فرودگاه ها .

تراکم:
به طورکلی چمن مصنوعی که به روش تافتینگ تولید میشود دارای تراکم بالایی است. همچنین این تراکم برای مکان های سرد که شرایط هوایی خوبی ندارند مناسب است. چرا که میتواند نقش مهمی در جلوگیری از فرسایش خاک داشته باشد. این تراکم تا حد زیادی موجب عدم رشد علف های هرز در سطح چمن خواهد شد و همچنین باعث دوام بیشتر.

دوام:
دوام برای یک چمن مصنوعی بسیار مهم است . چمن مصنوعی میتواند ترافیک آمد و شد  بسیار بالا را تحمل کند به همین علت است که امروزه چمن های مصنوعی توان پوشش دادن زمین های فوتبال را دارند و میتوانند در زیر استوک های محکم بازیکنان که دائما در حال دویدن و تکل و سر خوردن روی چمن هستند به خوبی مقاومت کنند.

نمای نزدیکی از یک لایه چمن مصنوعی نمای کناری چمن مصنوعی

تحریریه صنعت کهن ‏

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×