اخبار فرش ماشینی

واحدهای نساجی در ایام نوروز هیچ تولیدی نداشتند

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

سرانه مصرف انواع محصولات نساجی و پوشاک در ایران به حدود ۲۰ متر می‌رسد.
محمد مروج – رییس هیات مدیره انجمن صنایع نساجی ایران – (ایسنا)، با بیان این مطلب توضیح داد: سرانه مصرف محصولات نساجی در دنیا متفاوت بوده و به عنوان مثال این سرانه در کشور چین حدود ۱۷ متر است؛ ضمن این‌که در بین کشورهای همسایه ایران بیشترین سرانه مصرف محصولات نساجی و پوشاک مربوط به کشور ترکیه است. او با اشاره به این‌که سرانه مصرف محصولات نساجی و پوشاک رابطه مستقیمی با درآمد سرانه مردم یک کشور و قدرت خرید آن‌ها دارد، عنوان کرد: بعد از غذا، پوشاک نیاز اساسی مردم بوده و به همین دلیل بروز هرگونه تغییر در قدرت خرید مردم تاثیر زیادی روی بازار محصولات نساجی و پوشاک و دارد. وی افزود: سرانه مصرف انواع محصولات نساجی و پوشاک در اروپا و آمریکا بسیار بالا بوده و حتی به دو برابر ایران هم می‌رسد. مروج درباره راهکارهای افزایش سرانه مصرف محصولات نساجی و پوشاک در کشور نیز توضیح داد: در این زمینه می‌توان به دو جنبه مد و مسائل بهداشتی اشاره کرد. اگر بحث مد‌سازی تولیدات داخلی به ویژه در میان نسل جوان رواج پیدا کند و از سوی مسوولان مربوطه نیز پذیرفته شود، قطعا ضمن برطرف شدن بسیاری از مشکلات فرهنگی، سرانه مصرف محصولات نساجی و پوشاک نیز در کشور افزایش می‌یابد. از سوی دیگر بالا رفتن سطح رعایت مسائل بهداشتی در جامعه مانند تعویض ملافه و روکش نیز در افزایش سرانه مصرف انواع محصولات نساجی در کشور موثر است.رییس هیات مدیره انجمن صنایع نساجی ایران با اشاره به این‌که هنوز در زمینه مدسازی پوشاک و لباس عقب‌افتادگی‌های زیادی در کشور وجود دارد، خاطرنشان کرد: در حال حاضر انجمن با دانشگاه الزهرا (س) در زمینه طراحی لباس همکاری دارد.

پلی‌اکریل مشکل مواد اولیه دارد
وی همچنین درباره مشکلات به وجود آمده برای کارخانه پلی‌اکریل اصفهان نیز عنوان کرد: مشکل اصلی این کارخانه مربوط به تامین مواد اولیه تولید می‌شود. به این دلیل که مواد اولیه تولید این کارخانه جزو کالاهای تحریمی و با کاربرد دو منظوره هستند، کارخانه پلی‌اکریل اصفهان در تامین مواد اولیه تولید خود با مشکلات زیادی مواجه شده است. این فعال صنعتی درباره مشکل فروش این کارخانه تصریح کرد: این مشکل اواخر سال گذشته تا حدود زیادی برطرف شد.
تعطیلات ۱۵ روزه برای نساجان!
او درباره تعطیلی واحدهای نساجی و پوشاک در ایام نوروز توضیح داد: در حال حاضر صنایع نساجی کشور با مشکلات زیادی مواجه هستند و در حالی که بسیاری از واحدها حتی در نوروز سال‌های گذشته اقدام به تولید می‌کردند، امسال تعطیل شده و عملا در ۱۵ روز تعطیلات نوروز هیچ‌گونه تولیدی نداشتند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×