اخبار فرش ماشینیگزارش نمایشگاه ها

نمایشگاه فرش ماشینی و منسوجات خانگی یزد

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

دومین دوره نمایشگاه تخصصی فرش ماشینی، کفپوش، موکت و صنایع وابسته استان یزد در تاریخ ۵ تا ۸ دی ماه امسال و کمتر از دو ماه دیگر در شهر یزد برگزار خواهد شد. همچنین نمایشگاه منسوجات خانگی یزد نیز در همین تاریخ برگزار خواهد شد.

اولین دوره این نمایشگاه سال گذشته در تاریخ‌های ۴ تا ۸ بهمن ماه در شهر یزد و زیر نظر سازمان صنعت معدن و تجارت استان یزد با نام “نمایشگاه کفپوش، فرش ماشینی و منسوجات خانگی یزد” برگزار گردید. امسال اما تغییراتی در این رویداد حاصل شده است. یکی از این تغییرات در تفکیک منسوجات خانگی از فرش و کفپوش است. همچنین امسال تاریخ برگزاری نیز حدود یک ماه زودتر و در دی ماه برگزار خواهد شد. شاید یکی از دلایل برگزاری نمایشگاه فرش ماشینی استان اسفهان باشد که اواخر بهمن ماه در شهر اصفهان برگزار خواهد شد.

بحث‌های بسیاری در رابطه با برگزاری نمایشگاه در استان‌های مختلف وجود دارد. در حوزه فرش ماشینی باتوجه به این مسئله که بازار داخل به گفته بسیاری از تولیدکنندگان متخصصان این حوزه اشباع شده است چه نیازی به برکزاری نمایشگاه در هر استان وجود دارد؟

در نمایشگاه شهریور دیدیم که بسیاری از شرکت‌ها ساختار و ماهیت نمایشگاه را تغییر داده و اغلب اقدام به تک‌فروشی کردند. بسیاری از افرادی که در شهرستان‌ها تمایل به اخذ نمایندگی بودند نیز در این رویداد حاضر شده و صحبت‌های نهایی برای اخذ نمایندگی شرکت‌های تولیدکننده فرش ماشینی در استان محل زندگی خود صورت دادند.

به نوعی شاید تنها انتظاری که می‌شود از این سبک نمایشگاه‌های استانی داشت تک‌فروشی با تخفیف نمایشگاهی است. جا دارد به این مسئله نیز توجه کنیم. زمانیکه در نمایشگاه بین‌المللی فرش تهران که نهمین دوره آن شهریورماه امسال در مجموعه نمایشگاهی چمران برگزار در سطح بین‌المللی برگزار شد اما تعداد شرکت‌های خارجی حاضر در این رخداد به تعداد انگشتان دست نیز نمی‌رسید چه انتظاری از برگزاری یک رویداد استانی می‌رود؟ زمانیکه خود شرکت‌های داخلی نیز نمایندگان خود در استان را به این نمایشگاه می‌فرستند چه ضرورتی برای برگزاری این نوع نمایشگاه‌ها به فاصله‌های نزدیک آن هم در استان‌های به اصطلاح صنعتی وجود دارد؟

اگر مسئولین استان‌های برگزارکننده نمایشگاه انتظار رونق بخشیدن به صنعت دارند چرا راهکار را در مسیرهای دیگری جست‌وجو نمی‌کنند؟ حال با تمامی این تفاصیر ما مجله کهن به عنوان رسانه تخصصی حوزه نساجی در این رویداد حاضر خواهیم بود و امیدواریم در رونق بخشیدن به این صنعت مسئولین برگزاری بتوانند موفق باشند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×