اخبار فرش ماشینیاسلاید شو

نمایشگاه بین المللی ماشین‌آلات نساجی ازبکستان CAITME

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

CAITME  بزرگترین نمایشگاه تجاری بین‌المللی ماشین آلات و تکنولوژی‌های صنعت نساجی در آسیای میانه و کشورهای مستقل از شوروی است که هر ساله پیشروان مطرح در ماشین‌آلات نساجی و تأمین‌کنندگان پیشرفته‌ترین فن‌آوری‌های اروپا و آسیا در نمایشگاه CAITME گرد هم می‌ایند. برای متخصصان منطقه‌ای و کارشناسان صنعت، این نمایشگاه، پیشرو ترین و مهم‌ترین جایگاه بالای تجاری را دارا است.

در روز های ۵ تا ۷سپتامر مصادف با ۱۴ تا ۱۶ شهریور ۱۳۹۷ شهر تاشکند ازبکستان میزبان تولیدکنندگان ماشین‌آلات نساجی از سراسر دنیا به خصوص چین، ایتالیا، ترکیه، آلمان و دیگر کشورهای فعال در این حوزه خواهد بود. در دوره گذشته که یازدهمین دوره آن برگزار شد تعداد ۳۲۳ شرکت از ۲۴ کشور دنیا در فضایی به مساحت ۶۸۱۶ متر مربع تولیدات و آخرین تکنولوژی‌های خود در این حوزه را به نمایش گذاشتند.

 

سازمان برگزار کننده این رویداد بین المللی شرکت ITE ازبکستان می‌باشد. ITE یک سازمان جهانی برای برگزاری نمایشگاه های بین المللی است که در سال ۱۹۹۱ تأسیس شد و دارای ۳۱ دفتر در ۱۷ کشور جهان می‌باشد. سالانه ۲۰۰ نمایشگاه و کنفرانس در نقاط مختلف دنیا برگزار می‌کند. ITE ازبکستان نیز پیشرو در برگزاری نمایشگاه و همایش ها می‌باشد نمایشگاهی که برگزار کننده آن ITE باشد اعتبار ویژه‌ای در مجامعه بین المللی دارد. در سال ۲۰۰۷ ازبکستان به عنوان یک عضو انجمن جهانی صنعت نمایشگاهی به رسمیت شناخته شد.

 

 

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

چرا شرکت در نمایشگاه CAITME  دارای اهمیت است؟

امروزه صنایع سبک ازبکستان، به ویژه در بخش نساجی، از مهمترین صنایع پویای در حال توسعه این کشور به شمار می‌آیند. همین روند رو به رشد سبب شده تا شرکت‌ها مطرح دنیا در نمایشگاه CAITME حاضر شوند. در حال حاضر در ازبکستان بیش از ۷۰۰۰ شرکت سرمایه‌گذار در صنایع سبک وجود دارد. یکی دیگر از موارد جالب توجه افزایش میزان تهیه و تولید داخلی فیبر پنبه از ۷% در سال ۱۹۹۱ به بیش از ۶۰% در سال  ۲۰۱۷ است. بر اساس پیش بینی‌های کارشناسان صنعت، پس ازسال  ۲۰۲۰ این سهم به ۱۰۰% خواهد رسید.

جذب سرمایه‌گذاری‌های جدید و ترکیب آن با مدیریت کسب و کار موثر، بهره برداری از پیشرفته ترین تجهیزات و فن‌آوری‌ها، مهم‌ترین عوامل توسعه نساجی و  صنایع سبک ازبکستان به شمار می‌آید، که به تقویت پتانسیل صادراتی آن کمک می‌کند. تا سال ۲۰۱۷، این صنعت بیش از ۲.۵ میلیارد دلار، سرمایه‌گذاری خارجی را جذب کرده است.

 

 

دولت ازبکستان برنامه اقدامات لازم برای توسعه بیشتر صنایع نساجی و پوشاک در سال های ۲۰۱۷-۲۰۱۹ را اتخاذ کرده است. بر اساس این برنامه، ۱۳۲ پروژه نساجی به ارزش ۲،۲ میلیارد دلار، از جمله کشت پنبه با به صورت یکپارچه عمودی و گروه‌های تولیدی نساجی در مناطق مختلف کشور تعیین شده است. در نتیجه اجرای این طرح، برنامه ریزی شده است تا صادرات، سالیانه  تا ۲.۵ میلیارد دلار، افزایش یابد همچنین، بیش از ۲۷۰۰۰ اشتغال‌زایی انجام گردد. در سال‌های آینده، این برنامه دولتی به طور مداوم از نیاز و تقاضا در تولید با کیفیت بالا و تجهیزات پردازشی و فن‌آوری‌های مدرن و بهترین تولیدکنندگان و برندهای جهانی پشتیبانی خواهد کرد.

 

بخش‌های حاضر در نمایشگاه CAITME در سال ۲۰۱۸:

  • ماشین‌آلات آماده سازی برای نخ ریسی
  • ماشین‌آلات ریسندگی و نخ تابی برای الیاف طبیعی و شیمیایی، تجهیزات تولید پشم، نمد، منسوجات بی‌بافت، روکش، پارچه‌های لمینتی و طناب
  • ماشین‌آلات تکمیل، بسته بندی، بافت و نخ پیچی
  • ماشین‌آلات آماده سازی بافندگی، ماشین آلات بافندگی و خیاطی
  • ماشین‌آلات کش بافی و جوراب بافی
  • ماشین‌آلات شستشو، سفید کردن، رنگرزی، چاپ، خشک کردن، برش، نورد و تا کردن
  • ماشین‌آلات تولید دکمه
  • ماشین‌آلات مختلف نساجی
  • لوازم جانبی برای ماشین آلات نساجی
  • ماشین آلات تولید پوشاک
  • ماشین آلات گلدوزی و نواردوزی
  • تجهیزات کنترل و اندازه گیری
  • تجهیزات آزمایشی آزمایشگاهی و دیگر ماشین آلات، لوازم و دستگاه‌ها
  • تجهیزات تولید چرم و کفش
  • تجهیزات بازیافت، کاهش ضایعات و حفاظت از محیط زیست
  • رنگدانه‌ها و مواد شیمیایی
  • خدمات فنی برای صنعت نساجی

 

عنوان نمایشگاه: نمایشگاه ماشین آلات نساجی CAITME

محل برگزاری: تاشکند، ازبکستان  مرکز ازبکس پو،

مساحت: بیش از ۱۰۰۰۰ متر مربع

تعداد شرکت کنندگان:   ۳۵۳ شرکت

بازدید کنندگان حرفه‌ای: ۹۴۰۰

کشورهای شرکت کننده:  ۲۲

پاویون‌های کشوری: ایتالیا، ترکیه، چین

 

سال گذشته در این نمایشگاه به سراغ متخصصین و مدیران شرکت‌های معتبر دنیا در حوزه نساجی رفتیم تا نظراتشان را در رابطه با این نمایشگاه جویا شویم. حاصل کار در ادامه می‌آید.

 

آقای جاسور وکیلوف، تحلیلگر تجاری، آژانس تجارت ایتالیایی (I.C.E.):

این نمایشگاه بسیار جالب توجه است. نمایندگان شرکت‌ها با در نظر گرفتن این واقعیت که توجه به صنعت نساجی در سال جاری افزایش یافته خشنود بوده و اینگونه نتیجه گیری کردند که لازم است نمایندگانی در ازبکستان داشته باشند.

 

آقای ارمنو اسپرتتی، مدیر روابط سازمانی، انجمن سازندگان ماشین آلات نساجی ایتالیا(ACIMIT):

این نمایشگاه تاثیر مثبتی بر روی ما گذاشته است و ما قطعا سعی خواهیم کرد، سال آینده در آن شرکت کنیم.

 

آقای ایلیاس پتروپلاکیس، مدیر منطقه‌ای، لناتی  اس پی آ، در ایتالیا:

ما به طور منظم در نمایشگاه بین‌المللی تجهیزات و فن‌آوری نساجی در ازبکستان شرکت می‌کنیم. در طول سال‌های گذشته، همکاری نزدیکی با تولیدکنندگان ازبکستان برقرار کرده‌ایم و تعدادی پروژه‌های مشترک نیز اجرا کرده‌ایم. گروه شرکت‌های ازتکس، از شرکای اصلی ما در این زمینه است. ما مشتاق همکاری‌های بیشتر هستیم.

 

آقای شقرات نوربکوف، معاون دفتر نمایندگی، آستاس جوکی، ژاپن-ترکیه

نتایج اصلاحات در مقیاس وسیع در صنایع نساجی ازبکستان به چشم می خورد. در طول ۱۲ سال گذشته، دفتر نمایندگی ما با بیش از ۴۵۰۰۰ ماشین‌های دوختنی کارآفرینی عظیمی در ازبکستان ایجاد کرده است و در طی سال گذشته تعداد آنها به بیش از ۷۰۰۰ نفر رسیده است.

 

آقای ولنتین سیکلاری، مدیر فروش پیکانل بلژیک

نمایشگاه به خوبی پیش می‌رود و ما از آن بسیار راضی هستیم. بازدید کنندگان از نظر ما بسیار مشتاق بوده و مردم، رفته رفته شروع به توجه در مورد کیفیت محصولات می‌کنند. آنها دقیقا می‌دانند چه چیزی نیاز دارند. در سال جاری، حمایت دولت در توسعه صنایع سبک در ازبکستان، به ویژه در مرحله دوم تولید، یعنی بافت، به طور آشکار دیده می‌شود. آزاد سازی بازار ارز خارجی و دسترسی به آن در کشور بسیار مفید بوده است. به همین دلیل روند نمایشگاه خیلی خوب است. بازدید کنندگان بسیار زیادی حضور دارند و کیفیت آنها نیز به طور قابل توجهی بهبود یافته است. تمام افراد تیم ما در تمام طول روز مشغول گفت‌وگو با بازدید کنندگان هستند.

 

آقای ندیربک نایوزوف، مدیر فروش، ماشین آلات نساجی پلاتین، ترکیه

ما انتظار چنین تأثیری از نمایشگاه امسال نداشتیم. با توجه به تغییرات مثبت در صنایع سبک ازبکستان، تقاضا برای تجهیزات نساجی افزایش یافته است. ما می‍خواهیم از سازمان دهندگان این نمایشگاه قدردانی کنیم.

 

آقای ابوس تاشماتو، مدیر دالگاکیرن، ترکیه

در اولین روز نمایشگاه تعداد زیادی بازدیدکننده وجود داشت که در روزهای بعد نیز به همین ترتیب ادامه داشت. مشخصات بازدیدکنندگان چیزی است که ما از آن لذت می بریم. آنها افرادی هستند که دقیقا می‌دانند برای چه آمده‌اند؛ آنها به دنبال اطلاعات بیشتر در مورد تجهیزات با کیفیت یا به دنبال خود تجهیزات بودند. پیش از این، اکثر بازدیدکنندگان فقط برای بررسی نمایشگاه، در آن شرکت می‌کردند، اما امسال وضعیت کاملا متفاوت است، بازدیدکنندگان با داشتن درک روشنی از آنچه که دقیقا نیاز دارند بر اساس نیازهای فنی می‌آیند. البته همه اینها به دلیل اصلاحات کیفیتی است که اخیراً در صنایع نساجی ازبکستان اجرا شده است و انتظار داریم فروش امسال نیز افزایش یابد.

 

آقای مانسوربک مایدینو، مدیر فروش CAE ، فناوری تریستار، ژاپن-ترکیه.

بین نمایشگاه‌های قبلی و نمایشگاه امسال تفاوت قابل توجهی وجود دارد و آن حضور تولید کنندگان خارجی جدید است. امسال سرمایه گذاران خارجی بسیاری را مایل به باز کردن کارخانه‌های جدید، دیده‌ایم. اصلاحات اخیر، دریچه‌های روشنی را برای بسیاری از شرکت های خارجی باز کرده است – حتی برای کسانی که قبلا بازار ازبکستان را پیش بینی نکرده بودند.

 

آقای حسن مکانیگلو، مدیر فروش و بازاریابی، پانل های کنترل ماشین آلات آزمایشی آتاک، ترکیه:

نمایشگاه فوق العاده‌ای است! همه چیز در سطح بالا سازماندهی شده  است. به طور یقین می‌گویم که ما در نمایشگاه سال آینده شرکت خواهیم کرد.

 

آقای مهمت سوات اوتای، نماینده، استکس کاک و پلاستیک سن و تیک ترکیهA.S. ، ترکیه

امسال پازدهین سال حضور ما در این نمایشگاه است. مشتریان زیادی داریم که قبلا پروژه‌هایی مشترک با انها شروع کرده‌ایم. امروز واقعا شلوغ است، زیرا مردم به ایجاد پروژه های جدید، نیاز دارند. اگر ما با نمایشگاه‌های کشورهای دیگر مقایسه کنیم – این یکی، مطلوب‌ترین است.

 

آقای اویبک خاتمباف، مدیر شرکت مهندسی، VEN-KON ، ازبکستان

ما در نمایشگاه، تجهیزات تهویه برای کارخانه های نساجی را نمایش می‌دهیم. ماشین‌آلات را تولید می‌کنیم و خدمات پس از فروش ارائه می‌دهیم. اخیرا موفق به اخذ گواهینامه بین‌المللی ایزو شده‌ایم و تا به حال چندین قرارداد در همین روز دوم نمایشگاه امضا کرده‌ایم. ما می‌خواهیم قدردانی خود را از سازمان دهندگان نمایشگاه انجام دهیم.

 

 

جهت حضور در نمایشگاه به صورت غرفه‌دار با مجله نساجی کهن تماس حاصل فرمایید.

 

تماس با ما جهت کسب اطلاعات بیشتر :

شماره همراه دفتر تهران: ۰۹۱۲۱۹۰۵۸۱۷

شماره دفتر استانبول : ۰۰۹۰۵۳۹۲۳۴۶۳۲۴

::: جهت عضویت در کانال اینستاگرام مجله کهن به لینک زیر مراجعه کنید :

عضویت در اینستاگرام

::: جهت اخذ اشتراک مجله به لینک زیر مراجعه کنید :

اشتراک مجله کهن 

info@kohanjournal.com

تلگرام ، واتس آپ و … ۹۰۵۳۹۲۳۴۶۳۲۴+

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×