اخبار فرش ماشینی

صادرات فرش ماشینی به افغانستان ؛ بیش از ۸۹ میلیون دلار

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

صادرات فرش ماشینی به افغانستان

مدیر گمرک استان اصفهان اعلام کرد استان اصفهان بیش از ۸۹ میلیون دلار به کشور افغانستان فرش ماشینی صادر کرده است.
به نقل از اتاق اصفهان،«فرود عسگری» مدیر گمرک استان اصفهان در جلسه کارگروه توسعه صادرات استان گفت: صادرات استان اصفهان در طی هشت ماه سال جاری ۱/ ۲ میلیون تن برابر ۱۷۸/ ۱ میلیارد دلار بوده که از نظر ارزش پنج درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته است که شامل صادرات فرش ماشینی به افغانستان نیز می شود .

وی اظهار داشت: صادرات غیر نفتی کشور در هشت ماهه سال جاری ۱۷ میلیارد دلار به ترتیب شامل پروپان ، پلی اتیلن ، گازهای نفتی ، سنگ اهن ، متانول ، پسته ، فرش دستباف و آمونیاک به کشورهای چین ، عراق ، امارت ، هند ، افغانستان ، ترکیه ، هنگ کنگ ، پاکستان ، تایوان و کره صادر شده است.
وی عمده کالاهای صادراتی استان اصفهان را مصنوعات طلا، روغن صنعتی، فرش ماشینی و اهن آلات برشمرد و گفت: کشورهای امارات با ۳۷۳ میلیون دلار ، عراق با ۲۱۷ میلیون دلار و افغانستان با ۱۶۹ میلیون دلار بازارهای هدف صادرات استان اصفهان را تشکیل داده اند .
وی سهم صادرات گمرکات استان را ۶۱۱ میلیون دلار از ۱۷۸/ ۱ میلیارد دلار اعلام کرد و گفت : ۵۲ درصد صادرات استان از محل گمرکات استان صورت می گیرد در حالی که در سال ۸۴ این رقم ۱۴ درصد بود .
وی تصریح کرد: سهم ارزش گروههای صادراتی استان شامل صنعتی ۶۲ درصد ، طلا ۲۵ درصد و فرش ماشینی ۵ درصد است .
وی اضافه کرد: صادرات استان اصفهان به عراق شامل سیمان ۳۱ میلیون دلار ، کاشی ۲۶ میلیون دلار ، آهن آلات ۲۲ میلیون دلار ، آجر ۱۲ میلیون دلار و بستنی ۹ میلیون دلار بوده است .
وی عمده صادرات استان اصفهان به افغانستان را شامل فرش ماشینی ۸۹ میلیون دلار ، اهن آلات ۱۴ میلیون دلار ، بنزین ۱۲ میلیون دلار و قیر ۱۲ میلیون دلار برشمرد .

صادرات فرش ماشینی به افغانستان بیش از ۸۹ میلیون دلار بوده است،

رئیس اتاق اصفهان: از مزیت های کشور برای توسعه صادرات به عراق باید استفاده کرد
رئیس اتاق بازرگانی اصفهان گفت: از مزیت هایی مانند همسایه‌گی و نزدیک بودن روابط فرهنگی و مذهبی برای توسعه صادرات به عراق باید استفاده کرد.
«محمود اسلامیان» در کارگروه توسعه صادرات استان در ساختمان شماره دو استانداری اصفهان افزود: از ارتباط فرهنگی وسیاسی برای توسعه روابط اقتصادی باید بهره برد و تنها به روابط فرهنگی و مذهبی نباید بسنده کرد.
وی صادرات به عراق را از نظر صادرات کالاهای صنعتی قابل توجه دانست و گفت: کشور عراق با وجود جمعیت کم دارای پتانسیل بالایی برای توسعه اقتصادی است و شرکتهای ایرانی می توانند از این فرصت استفاده کنند .
وی گفت: در آینده نزدیک شاهد تحول بزرگ اقتصادی در عراق بواسطه افزایش بهای قیمت نفت خواهیم بود و بخش خصوصی و دولتی با هم اندیشی باید زمینه حضور فعال تر در بازار عراق را فراهم سازند .
وی مزیت حمل و نقل کالاهای ایرانی به عراق را بیشتر از سایر کشورهای همسایه ذکرکرد و گفت: با وجود مرزهای مشترک متعدد ایران و عراق در مرزها شاهد بارگیری مجدد کامیونهای ایرانی هستیم که علاوه بر مضروب ساختن کالاها ، قیمت کالا را در عراق افزایش می دهد .
وی مزیت حمل کالا از ایران به عراق نسبت به ترکیه در هر تن را ۵۰ دلار اعلام کرد و گفت: کامیونهای ترکی بدون بارگیری مجدد به عراق وارد می شود ولی کامیونهای ایرانی باید در مرز بارگیری مجدد صورت دهند .

وی در بخش دیگری از سخنان خود به کاهش صادرات فولاد از استان اصفهان اشاره کرد و گفت: اختصاص بخشی از تولیدات فولاد استان جهت صادرات به عراق می تواند علاوه بر تامین نیازهای ارزی تولید کنندگان فولاد ، بازار صادراتی این کشور را حفظ نماید .
وی تمرکز بر نیازهای کشور عراق و افزایش توانمندی شرکتهای ایرانی بویژه در بخش ساختمان را عامل مهم افزایش صادرات ایران به این کشور دانست و گفت: تامین مصالح ساختمانی و به کارگیری پیمانکاران می تواند زمینه توسعه شرکتهای ساختمانی در استان را فراهم سازد .
وی با اشاره به توانمندی استان اصفهان در بخش سنگ و سایر مصالح ساختمانی گفت: برگزاری نمایشگاه تخصصی ساختمانی و تاسیس شرکت در عراق می تواند رونقی به شرکتهای فعال استان اصفهان در زمینه ساختمان بدهد .
وی از آمادگی اتاق بازرگانی جهت سرمایه گذاری در ایجاد دفاتر تجاری در اقلیم کردستان عراق خبر داد و گفت: بازار کردستان عراق علاوه بر مصرف کالاهای صنعتی نیازمند صنایع دستی از جمله فرش است که می تواند بستر مناسبی برای بافندگان فرش دستباف باشد .
• قابلیت و ظرفیت های اقتصادی بسیار فراتر از صادرات استان است
«سعید صفاری پور» مدیر کل دفتر اقتصادی استانداری اصفهان دراین جلسه گفت: قابلیت و ظرفیت های اقتصادی بسیار فراتر از صادرات استان است .

وی برون رفت از مشکلات اقتصادی همچون بیکاری و کم بازده بودن سرمایه گذاریهای انجام شده را توجه به صادرات ذکرکرد و گفت : با شناسایی بازارهای هدف صادراتی باید سلایق مصرف کننده را بررسی و بر اساس ان تولید کرد .
وی نزدیک بودن بازار عراق به ایران را از ویژگی های مهم این بازار برشمرد و گفت: حضور کشورهای رقیب در عراق باید با هوشیاری شرکتهای ایرانی همراه باشد در غیر اینصورت به مرور زمان این بازار را از دست خواهیم داد .
وی وجود مشترکات فرهنگی و مذهبی ایران و عراق را زمینه مساعد توسعه روابط اقتصادی دو کشور برشمرد و گفت: از فرصتهای موجود برای افزایش صادرات غیر نفتی باید نهایت بهره را ببریم و گرنه فرصتها از دست خواهد رفت .
وی آسیب شناسی بازارهای هدف صادراتی را عامل مهم در توسعه صادرات دانست و گفت: پیدا کردن یک بازار صادراتی بسیار سخت و دشوار است و از دست دادن ان بسیار ساده و با آسیب شناسی نباید بازارهای بدست امده را به راحتی از دست بدهیم .

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی از آمادگی استانداری اصفهان در جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی به استان خبر داد و گفت: ظرفیت و پتانسیل استان به طور دقیق شناسایی نشده است و استانداری تلاش می کند که با همکاری دستگاههای اجرایی ظرفیت های خالی جهت سرمایه گذاری مشخص و در اختیار سرمایه گذاران قرار گیرد .

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×