گزارش نمایشگاه ها

ششمین نمایشگاه بین‌المللی نساجی استان یزد – ۱۴ الی ۱۷ اردیبهشت ماه ۱۳۹۰

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

صنایع نساجی و چرم از دیرباز به عنوان یکی از صنایع مهم و بهره‌ور در کشور مطرح بوده است و نزدیک به یک قرن است که از احداث اولین کارخانه نساجی در ایران می‌گذرد.

صنعت تولیدات نساجی یکی از متنوع‌ترین و پراکنده‌ترین صنایع در جهان است که تجارت پر اهمیتی را نیز ایجاد نموده است. این صنعت شاید یکی از اولین فعالیتهای صنعتی باشد که به صورت ابتدایی در کارگاههای شخصی و خانگی پارچه تولید می‌نموده است. در ایران نیز شواهد باستانشناسی که از حفاریهای شوش به دست آمده است، نخستین نشانه‌های وجود پارچه در ایران را به چهار هزار سال قبل از میلاد برمی‌گرداند.

هم‌اکنون صنعت نساجی در مقام یکی از معیارها و شاخصهای توسعه کشورهای مختلف است به گونه‌ای که در میان ۱۰ کشور عمده صادرکننده محصولات نساجی در جهان ۷ کشور از ممالک پیشرفته هستند و ارزش صادرات سالانه این محصولات در دنیا به بیش از ۲۶۰ میلیارد دلار بالغ می‌شود که از این جهت بعضاً به عنوان دومین صنعت مادر تلقی می‌شود. در این میان کشور ایران نیز با توجه به سابقه تاریخی خود، به طور قطع توانایی حضور در بازارهای جهانی را دارد، چنانکه بر اساس کارشناسیهای به عمل آمده می‌توان صادرات محصولات نساجی ایران را در سال به ۵ میلیارد دلار رساند. ضمناً ایران نیز هم پای کشورهای پیشرفته و مطرح در این صنعت توانسته است در شاخه‌های گوناگون صنعت عظیم نساجی و صنایع وابسته موجبات ارتقاء و گسترش را فراهم آورده و با اتکاء به مهارتهای تکنولوژیک نیازهای اساسی این صنعت را مرتفع سازد.

از اینرو با استعانت از خداوند متعال و با هدف ایجاد فضای رقابتی سالم و مناسب میان فعالان صنعت نساجی، شرکت مهندسی تحقیقاتی سیما نساج یزد پس از کسب موفقیتهای چشم‌گیری در راستای اجرای فعالیتهای تحقیقاتی و خدماتی به جامعه نساجی کشور و بدنبال برگزاری موفقیت‌آمیز اولین نمایشگاه تخصصی تولیدکنندگان ماشین‌آلات و سازندگان مواد اولیه نساجی در سال ۷۹ در استان یزد و برپائی اولین الی پنجمین نمایشگاه بین‌المللی تخصصی ماشین‌آلات و محصولات نساجی، چرم، پوشاک و فرش در سالهای ۸۵ الی ۸۹ در استان یزد به عنوان یکی از قطبهای صنعت نساجی کشور با حضور بیش از ۱۰۰ واحد نساجی، پوشاک و چرم از داخل و خارج از کشور، با کسب تجاربی ارزشمند تصمیم به برگزاری ششمین دوره این نمایشگاه دارد. امید است برپایی این نمایشگاه در شهر صنعتی یزد با قدمت بسیار طولانی در صنعت نساجی کشور با حضور فعالانه واحدهای موفق نساجی، بتواند دستیابی به اهداف مورد نظر را میسر سازد.

دانلود فرم های ثبت نام در نمایشگاه

با تشکر
دکتر محمد میرجلیلی
مدیرعامل شرکت مهندسی تحقیقاتی سیما نساج یزد

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

ستاد برگزاری نمایشگاه: یزد- صفائیه – انتهای بلوار پروفسور حسابی – بلوار شهدای گمنام-  جنب دانشگاه آزاد اسلامی یزد- مرکز رشد فناوری نساجی-  شرکت مهندسی تحقیقاتی سیما نساج یزد

صندوق پستی : ۱۹۳۹- ۸۹۱۶۵   Email : sima.nassaj@gmail.comThis email address is being protected from spam bots, you need Javascript enabled to view it

تلفکس: ۸۲۰۲۱۲۶ ـ ۰۳۵۱ تلفن: ۸۲۳۱۷۶۹-  ۰۳۵۱ ،  ۸۲۰۲۱۲۵- ۰۳۵۱ ،

همراه: ۰۹۱۳۱۵۱۷۵۴۹  ،  ۰۹۱۳۳۵۱۹۳۶۲

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×