اخبار فرش ماشینی

رئیس سازمان صنایع و معادن استان اصفهان:‏ آران و بیدگل قطب مهم تولید فرش ماشینی است

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

رئیس سازمان صنایع و معادن اصفهان گفت: شهرستان آران و بیدگل قطب مهم تولید فرش ماشینی در این استان است.‏

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، محسن پورسینا امروز در جمع کارکنان مجتمع فولاد کویر در شهرستان آران و بیدگل افزود: حدود ۸۱ درصد از تعداد واحدهای فرش ماشینی، ۶۵ درصد از صادرات و ۶۰ درصد از تولید فرش ماشینی استان در شهرستان آران و بیدگل است.
وی خاطرنشان کرد: سازمان صنایع استان با هدف برندسازی و هماهنگی واحدهایی که در این حوزه فعالیت دارند به دنبال ساماندهی بیشتر صنعت در این شهرستان است تا بتواند ارزش افزوده بهتری را ایجاد کند.
پورسینا تصریح کرد: مجتمع فولاد کویر در آران و بیدگل به عنوان قطب در بازارها برند داشته و قیمت و کیفیت آن از رقبا بیشتر بوده و دارای سفارشات قابل قبولی است.
به گفته وی وزیر صنایع در بازدید امروز خود از این مجتمع درباره طرح توسعه و ایجاد فاز دوم مجتمع فولاد کویر قول مساعد داد تا از طریق بانک صنعت و معدن ۶۰ میلیارد تومان برای سرمایه‌گذاری جدید در این بخش همکاری لازم انجام شود.
وی اضافه کرد: این میزان کمک مادی از طرف وزیر صنایع و توسعه مجتمع فولاد کویر می‌تواند ارزش افزوده خوبی را در شهرستان آران و بیدگل به وجود آورد.

رئیس سازمان صنایع استان اصفهان در خصوص نبود چارتی به عنوان اداره صنایع در شهرستان آران و بیدگل گفت: درخواست این نمایندگی دریافت شده و با پیگیری‌های نماینده مردم آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی و فرماندار این شهرستان شرایط لازم برای این امر توسط مرکز بررسی شده و در صورت دارا بودن آیتم‌های مشخص شده این نمایندگی ارتقا می‌یابد.
پورسینا یادآور شد: طرح‌های ارائه شده توسط نمایندگی صنایع شهرستان آران و بیدگل نیز به دقت بررسی می‌شود و مواردی از آن که قابلیت اجرایی داشته باشند از طرف استان حمایت می‌شوند و با وجود بیش از ۳۰۰ واحد فرش ماشینی در این شهرستان آنچه مسلم است چنانچه در این مورد اقدامی انجام شود بسیار مثمرثمر است.
وی اضافه کرد: با وجود این شرایط اعتقاد بر این است که نباید صنعت تنها متکی بر فرش باشد چرا که در صورت بروز رکود در این بخش تمام صنعت با مشکل روبرو می‌شود لذا تمامی طرح‌های پیشنهادی از طرف این نمایندگی مورد بررسی دقیق قرار می‌گیرد تا از صنعت تک قطبی جلوگیری شود.

به گفته وی انتظار است با همت و تلاش مضاعف مردم شهرستان آران و بیدگل وضعیت صنعت در این خطه که در حال حاضر نیز نسبت به سایر مناطق کشور در شرایط به نسبت خوبی است بهتر شده و فعالیت‌های انجام شده در این راستا به نتایج درخشانی برسد.
پورسینا سابقه، قدمت صنایع و تبحر صنعتگران در شهرستان آران و بیدگل را نویدبخش کاهش عدد بیکاری در این منطقه عنوان کرد.
وزیر صنایع و معادن به همراه رئیس سازمان صنایع و معادن استان اصفهان، فرماندار، سرپرست نمایندگی صنایع و امام جمعه شهرستان آران و بیدگل در ادامه از بخش‌های مختلف مجتمع فولاد کویر در این خطه بازدید کردند. ش

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×