جذاب‌ترین‌ها

تحقیقات جهانی انجام شده در زمینه الگوی استفاده از منسوجات پایدار

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

شرکت اکوتکس در بیست و پنجمین سالگرد خود، یک نظرسنجی جهانی از وضعیت مصرف‌کنندگان محصولات نساجی پایدار انجام داد. در بازاریابی به شیوه مدرن، اولین کار تمرکز بر مشتریان جهانی است و به طور کلی دیدگاه‌ها و رفتارهای آنها در رابطه با تأثیر محصولات بر تغییرات آب و هوا و همچنین دانش، درک و نگرانی در مورد پایداری و گواهینامه‌های متناسب، مورد بررسی قرار می‌گیرد. این نظرسنجی ۲۵ دقیقه‌ای با بیش از ۱۱۰۰۰  نفر که تصمیم برای خرید لباس و منسوجات خانگی داشتند در ۱۰ کشور بین ۲۴ ژوئن و ۱۱ ژوئیه ۲۰۱۷ با موضوعات زیر انجام شد.

  1. تغییر آب و هوا برای مردم مسئله‌ای جدی در سراسر جهان است.

تغییرات اقلیمی در رده سوم لیست شانزده موضوع مورد نگرانی است که قرار دارد.

۴ نفر از میان ۵ نفر در سراسر جهان می‌گویند که این موضوع “مشکلی واقعی و بسیار جدی است” و تقریبا ۳ نفر از ۴ نفر بر این عقیده هستند که “این مسئله عمدتاً به دلیل انتشار گازهای گلخانه‌ای ناشی از فعالیت های انسانی” است.

 

  1. مردم می خواهند زندگی پایدارتری داشته باشند.

اکثر مردم در سراسر جهان می خواهند بخشی از راه حل باشند، نه بخشی از مشکل

  • ۶۶٪ آنها احساس می‌کنند که “فعالیت های یک فرد مانند خود شخص می تواند تغییرات آب و هوایی را معکوس کند” و نشان می دهد ۷ نفر از ۱۰نفر آنها به زندگی پایدار و شیوه زندگی سازگار با محیط زیست متعهد هستند”
  • آنها یاد می‌گیرند بیشتر غذاهای طبیعی بخورند، وسایل حمل و نقل را با هدف استفاده از آنها تطبیق دهند، قابلیت بازیافت کالاهای مصرفیشان را بررسی کنند، اطلاعات بیشتری در مورد مارک وسایلی که خریداری می‌کنند به دست بیاورند. با اینکه ترک مصرف گرایی کار بسیار سختی است، آنها به خرید لباس‌های کمتری تمایل پیدا می‌کنند.

مردم علامت‌های تجاری، شرکت‌ها و سازمان‌ها را برای کمک به زندگی بهتر و مسئولیت پذیرتری مورد توجه قرار می‌دهند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

  • حدود ۴ نفر از ۱۰ مصرف کننده “دوست دارند ارزش‌ها و اصول مارک‌های لباس‌هایی که می‌خرند را بشناسند” و “بدانند

مارک‌ها، حتی اگر کاملا سازگار با محیط زیست نباشند؛ چه گام های کوچکی به سمت پایداری بیشتر برداشته‌اند “.

 

  1. نگرانی‌هایی در مورد صنعت نساجی در حال رشد:

حدود ۴۰-۵۰٪ مردم معتقدند که آنها “خیلی چیزها راجع به نحوه تولید پوشاک یا سایر پارچه ها نمی‌دانند”

مردم در کشورهایی که محصولات نساجی تولید می‌کنند،  آن را سومین و بدترین آلاینده می‌دانند. این حقایق به گوش افرادی می‌رسد که فراتر از مرکزی که حوادث اتفاق می‌افتد هستند.

با این حال، ۴ نفر از ۱۰ نفر در سراسر جهان نگران مواد مضر پوشاک و منسوجات خانگی هستند.

  • میزان آلایندگی بخش نساجی در حال رسیدن به آلایندگی مواد غذایی است، مواد شوینده (۵۰٪) یا لوازم آرایشی (۵۳٪) و دیگرمحصولات مراقبت شخصی (۴۹٪)

ایمنی از مواد مضر و تولید متناسب با محیط زیست و اجتماع برای حدود نفر ۶ از ۱۰ مردم در سراسر جهان بسیار مهم است .

  • با این حال، تنها ۳ نفر از ۱۰ نفر مردم احساس می‌کنند صنایع نساجی کار درستی انجام می‌دهند که تأمین پوشاک و منسوجات خانگی مطابق با معیارهایشان را انجام می‌دهند.

اکثر مصرف کنندگان (۸۰-۹۰٪) از پوشاک و منسوجات خانگی سازگار با محیط زیست و پایدار آگاهی دارند.

  • ۳۲ درصد از آنها منسوجات خانگی سازگار با محیط زیست،۳۶ درصد لباس های سازگار با محیط زیست و ۵۴ درصد آنها اقلامی را برای نوزادان و یا بچه های کوچک خریداری کرده اند که از پنبه طبیعی یا دیگر الیاف پایدار ساخته شده اند.
  • علاقه والدین به طور قابل توجهی به سبک زندگی سالم و پایدار افزایش می یابد.

 

  1. مردم می خواهند محصولات مناسب بخرند.

۶۰٪ از مصرف کنندگان جهان می خواهند بدانند که آیا پوشاک و منسوجات خانگی شان از مواد مضر و موادی که مسئولانه تولید می شود محافظت می‌شود یا خیر؟

۳۱٪ نشان می دهد که آنها لباس های تایید شده را خریداری کرده اند

  • نگرانی خریداران در مورد مواد مضر ۴۹٪، تاثیر محیطی ۴۷٪ و ایمنی کارگران نساجی ۳۷٪ است.

دو سوم از افرادی که محصولات نساجی سازگار با محیط زیست را خریداری می کنند، نشان می دهند که آیا این ادعا ها حداقل برخی اوقات که آنها بررسی می کنند درست است یا نه

مارک‌ها و گواهینامه‌ها می‌توانند اعتماد لازم برای تولید مسئولانه را ارائه دهند.

 

  1. مصرف کنندگانی که در مورد صنعت نساجی بیشتر می دانند به روش های خرید خود متفاوت فکر می کنند

مردم در مورد صنعت نساجی، به ویژه آنهایی که در ارتباط به شرایط کار و رفتار کارگران نساجی هستند، واقعیت‌های بیشتری یاد می‌گیرند. توجه داشته باشید که آنها مقالات خوانده‌اند و یا فیلم های مستند را دیده اند.

مصرف کنندگانی که اغلب در رسانه ها ده عبارت گزارش شده را در مورد استفاده از مواد شیمیایی / آفت کش ها، اثرات زیست محیطی و زباله و رفتار کارگران خواندند، “شوکه” شدند. در سراسر جهان، آنها الهام گرفته اند تا محصولات سازگار با محیط زیست را بخرند، در مورد علامت های تجاری که مسئولانه محصولات ایمن را تولید می کنند، مارک هایی که خریداری می کنند و رفتار کارگران نساجی مطلع تر می شوند و برچسب های گواهینامه مستقل را چک می کنند.

 

  1. گواهی اکوتکس® باعث افزایش اعتماد می‌شود.

۴۳٪ از افراد از قبل درمورد اکوتکس® اطلاعات دارند و ۲۱٪ پوشاک تأیید شده آن را خریداری کرده‌اند.

در آینده درصورتی که مردم در مورد صنعت نساجی و کاری که اکوتکس®انجام داده، اطلاعات بیشتری کسب کنند، ۹ نفر از  ۱۰  نفر آنها احتمالا در آینده به دنبال مارک اکوتکس® خواهند بود و ۴ نفر از ۱۰ نفر به احتمال زیاد این کار را انجام می‌دهند.

 

به طور عمده به دلیل:

  • تست مواد مضر
  • نظارت و مدیریت اثرات زیست محیطی و اجتماعی
  • واقع‌بینی و روش شناسی علمی

افراد محصولات تأیید شده اکوتکس® را به عنوان یک راه آسان برای کمک به انجام کارهای مناسب برای خود، خانواده های خود و زمین، جامعه و نسل های آینده به رسمیت می‌شناسند.

 

نظر برخی مصرف کنندگان از سراسر جهان را در زیر می‌خوانیم:

در گذشته پوشاک تأیید شده را می‌خریدم، زیرا به من این اطمینان را می‌داد که سلامتم در معرض خطر نخواهد بود و برای محیطی زندگی من ضرر کمتری برساند..

برزیل

 

من می‌خواهم بدانم مارک‌ها یا تولیدکنندگانی که من از آن‌ها خرید می‌کنم آلودگی کمتری را از دیگر تولید کنندگان به همراه دارند.

چین

من می‌خواهم محصولات تأیید شده را بخرم چرا که سعی می‌کنم تولید کربن از سوی من در جهان کاهش یابد و سهم خود را در زیبا نگه داشتن آن برای فرزندان و نسل آینده انجام دهم.

کانادا

 

اینکه چطور و چه چیز را تولید کنیم مهمتر از مقدار تولیدی ماست. و پوشیدن لباسی که شما را در برابر بزرگترین ارگانتان ایمن نگه دارد به همان اندازه اهمیت دارد که مصرف غذاهای سالم مهم است. بنابراین خرید لباس با برچسب استاندارد با آگاهی از کاری که انجام می‌دهم به من رضایت می‌دهد.

استرالیا

 

من نمی‌خواهم محیط زیست در قست دیگری از جهان صدمه ببیند. جهان یک چرخه بزرگ  است و آسیب به آن در جایی دیگر در نهایت به کشور من خواهد رسید. به همین دلیل، در حال حاضر فقط می‌خواهم لباسی که دارای برچسب استاندارد است را بخرم.

آلمان

 

برای ۲۵ سال است این شرکت در این زمینه خدمات خودجوش ارائه داده است به طوری که اگر آنها لباسی ایمن را گواهی کنند، می توانم ۱۰۰٪ در مورد خرید آنها مطمئن باشم.

هند

 

اینکه بدانم صنعت پوشاک برای محیط زیست خوب آسیب‌های بسیاری می‌رساند و اینکه ممکن است از مواد مضر موجود در منسوجات بیمار شوم مرا شوکه می‌کند و حال آگاهانه به دنبال لباس‌های سازگار با محیط زیست هستم.

ژاپن

 

اگر همه ما هرسال بهتر عمل کنیم تأثیر زیادی خواهد داشت. احساس می‌کنم که خرید منسوجات تأیید شده گام کوچکی است که می‌توانم برای کمک به حفظ زمین بردارم.

آمریکا

 

منبع: شرکت اکوتکس

 

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×