اخبار فرش ماشینی

بزرگ ترین رویداد کفپوش جهان در هانوفر

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

بیستمین نمایشگاه دموتکس هانوفر از ۱۲ تا ۱۵ ژانویه سال جاری (۲۰۰۸) برگزار شد و توانست رکورد جدیدی را از لحاظ حضور شرکت کنندگان و بازدیدکنندگان، در تاریخ برگزاری این نمایشگاه ثبت نماید.

تعداد غرفه گذاران در نمایشگاه مذکور که سال گذشته ۱۳۳۶ غرفه گذار بود، امسال به ۱۴۴۲ شرکت کننده رسید. این شرکت کنندگان در فضایی به مساحت ۹۷۰۸۳ متر مربع غرفه های خود را دایر کرده و در این غرفه ها به نمایش جدیدترین تولیدات و دستاوردهای خود در زمینه کفپوش پرداختند. محصولات ارائه شده شامل فرش های ماشینی، فرش و قالیچه های دستباف، انواع کفپوش های نساجی و ارتجاعی، کفپوش های چوبی و پارکت، انواع کفپوش های لمینیت، کفپوش های تهیه شده از انواع سنگ، کاشی، سرامیک، سفال و … و همچنین مواد اولیه، ماشین آلات و تجهیزات مربوطه بود. این محصولات که از ۶۰ کشور جهان در این مکان گردآوری شده بودند، تنوع و جذابیت زیادی برای بازدیدکنندگان به همراه داشتند.

 Image

دموتکس امسال در مجموع بیش از ۴۷۰۰۰ بازدیدکننده را از ۸۰ نقطه دنیا به هانوفر کشانده بود تا روند آتی صنعت کفپوش در زمینه ظهور مواد اولیه و طرح های جدید را در ذهن آنها به تصویر بکشد.
بیش از ۷۸% غرفه گذاران و در حدود ۵۶% بازدیدکنندگان از خارج از آلمان در این نمایشگاه حضور یافته بودند که بسیاری از آنها دلیل حضورشان را حفظ و گسترش روابط تجاری خود در بازار بین المللی کفپوش ذکر کردند.
شمار بازدیدکنندگان آمریکایی که نسبت به دوره گذشته ۲۰% افزایش یافته و به ۲۵۰۰ نفر رسیده بود، برای برگزار کنندگان نمایشگاه جالب توجه و رضایت بخش بود. کشورهای اروپای شرقی و آفریقایی نیز برای بازدید از دموتکس امسال استقبال بیشتری نشان داده بودند. همچنین در میان بازدیدکنندگان آلمانی، افزایش چشمگیری در آمار بازدیدکنندگان مناطق جنوب غربی آلمان دیده می شد.

 Image

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

شرکت های تولید و بازرگانی فرش های دستباف و یا ماشینی ایرانی و همچنین مرکز ملی فرش ایران از شهرهای تهران، قم، مشهد و شیراز با مجموعاً ۳۰ غرفه به نمایندگی از صنعت دیرینه فرش ایران در نمایشگاه حضور یافتند که البته بیشتر غرفه گذاران ایرانی را شرکت های فرش دستباف تشکیل می دادند. این آمار در مقایسه با نمایشگاه سال گذشته استقبال بیشتری را نشان می دهد.
در دموتکس هانوفر ۲۰۰۸ برای سومین سال مسابقه طراحی فرش دستباف برگزار شد و جایزه این مسابقه (CDA) به ارزش ۱۰ هزار یورو با حمایت انجمن واردکنندگان فرش اروپا (EUCA) به جدیدترین و خلاقانه ترین طرح در زمینه فرش و قالیچه دستباف تعلق گرفت. در این مسابقه ۱۴۸ شرکت کننده از ۱۵ کشور مختلف شامل کشورهای آلمان، ایران، کانادا، سوئیس، ایالات متحده آمریکا، اتریش، چین، بلژیک، هلند، ایتالیا، ترکیه، افغانستان، پاکستان، هند و مراکش طرح های خود را ارائه نمودند. جای بسی افتخار است که نام ایران نیز در لیست ده نفر برنده این مسابقه به چشم می خورد.
شرکت بوریا (برای دومین سال متوالی) و آژانس توسعه صادرات افغانستان برگزاری این مسابقه را حمایت نمودند.

Image

سال آینده نمایشگاه دموتکس هانوفر از ۱۷ تا ۲۰ ژانویه برگزار خواهد شد.

Image

گزارش کامل این نمایشگاه را می توانید در شماره آینده مجله صنعت کهن(شماره۱۷) مطالعه فرمایید.

 

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×