گزارش نمایشگاه ها

برپایی نمایشگاه نقوش سنتی و فرش در نیشابور

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

نمایشگاه نقوش سنتی وفرش  آثار استاد پیشکسوت  نیشابوری « حجی محمد باقری » در محل نگارخانه آتیه  تحت نظارت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور بر پا شد.

غلامرضا سلامتی مسئول هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور با اعلام مطلب فوق اظهارکرد: یک خصوصیت برجسته قالی ایرانی، نقشهای پیچیده و نمادین آن است که همواره متخصصین و هنردوستان را در سراسر جهان به تحسین واداشته است و عده بسیاری عقیده دارند که نقش قالی ایرانی، بر خلاف آنچه تصور میشود نمادین یا سمبولیک نیست، بلکه بازتاب آن احساس قرابت و نزدیکی است که فرد ایرانی نسبت به محیط اطراف خود و نقشهای موجود در طبیعت در خود داشته است  وطراحی فرش در ایران از سابقه‌ای دیرینه برخوردار است که با نقوش نزدیک به طبیعت درخت، گل، پرنده و ابر اجرا میشده است و این اشکال با عبور از هر نسل به تدریج ساده و انتزاعی شده و در عین حال به پیچیدگی نقوش آن افزوده گشته است.

وی گفت: نمایشگاه نقوش سنتی وفرش  آثار استاد پیشکسوت  نیشابوری « حجی محمد باقری » شامل ۲۵  اثربا تکنیک نقوش سنتی وفرش  چاپ دستی در ابعاد۷۰*۱۰۰سانتیمتر در معرض دید عموم قرار دارد.

سلامتی خاطر نشان کرد: این نمایشگاه انفرادی  استاد پیشکسوت  نیشابوری « حجی محمد باقری » است که دارای ۴۵سال سابقه هنری  در زمینه نقش وفرش  نیشابور است .

این مقام مسئول به هدف از این نمایشگاه اشاره کرد و گفت: این نمایشگاه با هدف ترویج هنر نقوش سنتی وفرش  در بین جامعه هنری بخصوص جوانان  و تشویق این قشر مهم جامعه و نقد و بررسی آثار ایشان برگزار گردیده است.

مسئول هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور تصریح کرد: نمایشگاه نقوش سنتی وفرش  از ۲۷ الی ۳۱ تیر۹۵ همه روزه از ساعت ۱۷ الی ۲۰  بعدازظهر در محل نگارخانه آتیه واقع در خیابان بلوار بعثت ۳۴ نیشابورپلاک ۷۸ بر پا می باشدو در معرض دید عموم قرار دارد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×