جذاب‌ترین‌هانساجی و مردم

بالش هوشمندی که دمای بدن را در حین خواب تنظیم می‌کند

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

شرکت سیمبا هیبرید (Simba Hybrid) بالشی به بازار عرضه کرده که با استفاده از آن می‌توان خواب راحتی را تجربه کرد. این بالش با استفاده از نانولوله‌های کربنی و فناوری ویژه ناسا طراحی و ساخته شده و به قیمت ۹۵ پوند به بازار عرضه شده‌ است.
با استفاده از این بالش دمای بدن در طول شب تنظیم شده و شرایط برای خواب راحت‌تر فراهم می‌شود. سطح این بالش با استفاده از مواد تغییر فاز دهنده پوشانده شده‌است؛ این فناوری توسط ناسا ارائه شده‌است. این فناوری می‌تواند مدیریت تغییرات دمای بدن را در طول شب به عهده گیرد.

نانولوله‌های کربنی موجود در این بالش وظیفه واکنش دادن به وزن سر و شکل دهی به بالش براساس فشار وارد شده از سر را دارند. این اولین باری است که از نانولوله‌های کربنی برای چنین هدفی استفاده می‌شود. نانولوله‌های به کار رفته در این پروژه قابل تنظیم هستند، به‌طوری که فرد می‌تواند بین سه حالت نرم، معتدل و سفت، یکی را برای خواب انتخاب کند.
سازنده این بالش معتقد است که تولید آن‌ها از نظر پاسخ‌دهی به نیاز مصرف کننده نسبت به فناوری‌های رایج یعنی بالش دارای حافظه، از عملکرد بهتری برخوردار است. الیاف به کار رفته در این بالش ۱۰۰ درصد از پنبه بوده و داخل آن از پر استفاده شده‌است.

از این فناوری قرار است در صندلی هواپیماها استفاده شود. وزن سر انسان بین ۴.۵ تا ۵.۵ کیلوگرم بوده و یکی از مهمترین بخش‌های بدن محسوب می‌شود. از این رو زمان خواب باید این بخش از بدن در جای مناسبی قرار گیرد تا بتواند خواب راحتی داشته باشد. بعد از یک روز پرکار و خسته‌کننده، وجود شرایط مناسب برای یک خواب راحت بسیار ضروری است. از این رو وجود یک بالش هوشمند می‌تواند کمک شایانی کند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×