اخبار فرش ماشینی

ایران در شرایط تحریم به پیشرفت‌های بزرگی دست پیدا کرده است

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

ژاپن ملتی بزرگ، سختکوش و دارای فرهنگ و تمدنی کهن است و دو کشور می‌توانند همکاری‌های گسترده‌ مشترکی در بخش‌های مختلف داشته باشند. به گزارش «ایسنا»، معاون اول رئیس‌جمهوری دیروز در دیدار «کین ایچی کومانو» سفیر ژاپن در ایران، با بیان این مطلب و ابراز تاسف از وقوع زلزله ژاپن و نشر مواد رادیواکتیو در این کشور افزود: مردم ایران از این واقعه ناگوار بسیار متاثر شدند و با ملت ژاپن احساس همدردی می‌کنند.
محمدرضا رحیمی اضافه کرد: با توجه به توانایی‌ها و دانش برتر ملت ژاپن اطمینان داریم که مشکلات به‌وجود آمده و تخریب‌های صورت گرفته در این کشور به سرعت جبران خواهد شد.

رحیمی با اشاره به برتری فرهنگی و علمی ملت بزرگ ژاپن گفت: ژاپن با داشتن فرهنگی غنی نباید در راستای خواسته‌های نادرست برخی حکومت‌های ظالم حرکت کند، چراکه همین قدرت‌های بزرگ با بمباران هیروشیما و ناکازاکی توسط آمریکا، در روند پیشرفت ملت ژاپن توقف ایجاد کردند.
وی تصریح کرد: حادثه تلخ بمباران ژاپن برای هیچ ملتی فراموش‌شدنی نیست و ملت ژاپن نیز باید این حادثه تلخ را همواره به یاد داشته باشد و در برخی از مناسبات بین‌المللی از قدرت‌های زورگو پیروی نکند، چرا که این برازنده ملتی بزرگ و بافرهنگ چون ژاپن نیست.

رحیمی با بیان این‌که تحریم دشمنان هیچ مشکلی برای ملت ایران نداشته و ایران در شرایط تحریم به پیشرفت‌های بزرگی در بخش‌های مختلف دست پیدا کرده است، گفت: ایران هیچ محدودیتی برای گسترش روابط با ژاپن قائل نیست و دو کشور می‌توانند همکاری‌های مشترکی در بخش‌های مختلف داشته باشند.
وی با تاکید بر ضرورت گسترش روابط اقتصادی دو کشور و افزایش رفت و آمدها و تبادل هیات‌ها افزود: زمینه‌های متعددی برای همکاری مشترک میان دو کشور وجود دارد و تهران و توکیو می‌توانند در بخش‌های مختلف همکاری‌های گسترده‌ای داشته باشند.
«کین ایچی کومانو»، سفیر ژاپن در ایران نیز در این دیدار با قدردانی از کمک‌ها و ابراز همدردی‌ ملت ایران پس از زلزله

ژاپن گفت: دولت و ملت ژاپن هرگز کمک‌ها و همدردی‌های ملت ایران را فراموش نمی‌کند. وی با بیان این‌که ملت ژاپن از سونامی اخیر متحمل خسارات فراوانی شده است، گفت: ملت ژاپن نیز هرگز حادثه بمباران هیروشیما و ناکازاکی که واقعه‌ای تلخ و غم‌انگیز بود را فراموش نخواهد کرد.
وی گسترش روابط ایران و ژاپن را به نفع ملت‌های دو کشور دانست و از آمادگی کشورش برای توسعه روابط با ایران خبر داد.

تلاش دولت برای ساماندهی ساختمان‌های بلااستفاده دولتی
معاون اول رئیس‌جمهوری همچنین  با بیان این‌که کتابخانه ملی و نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور دارای اهداف و وظایف مشترکی هستند، بر ضرورت بررسی فوائد، منافع و موانع حقوقی احتمالی بر سر راه الحاق این دو نهاد تاکید کرد.  محمدرضا رحیمی در جلسه شورای‌عالی اداری همچنین با اشاره به ضرورت‌های موجود برای ساماندهی فضا‌ها و ساختمان‌های اداری دستگاه‌های اجرایی، خواستار تشکیل کمیته‌ای شد که به بررسی و تعیین تکلیف ساختمان‎های اداری مازاد و مورد نیاز دستگاه‎های اجرایی بپردازد. وی یکی از اقدامات برجسته دولت‌های نهم و دهم را جلوگیری از صرف هزینه‌های بیهوده و ساخت و سازهای بی‌مورد دانست و گفت: دولت در تلاش است تا حد امکان فضاها و ساختمان‌های غیر‌ضروری و بلااستفاده دستگاه‌های اجرایی را ساماندهی کند.
در ادامه این نشست مقرر شد کمیته‌ای برای بررسی و تعیین تکلیف ساختمان‎های اداری مازاد و مورد نیاز دستگاه‎های اجرایی و ساماندهی این فضا‌ها تشکیل شود.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×