گالری ویدئو

ورود کاربران

تبلیغات سایت

نشریه اتحادیه فرش ماشینی و موکت تهران

ماشین آلات نساجی نو و دست دوم

Prev Next

درخواست نمایندگی و همکاری در ایران (2)

درخواست نمایندگی و همکاری در ایران  (2)

SPINNING THE FUTURE   این شرکت با 20 سال سابقه در زمینه ساخت ماشین آلات تولید نخ های مالتی فیلامنت و ریسندگی انواع نخهای  POY / FDY / BCF  را در یک ماشین و با کمترین میزان مصرف انرژی و بالاترین بهره وری را ارائه می دهد...

نوزدهمین دوره نمایشگاه دموتکس شانگهای در…

نوزدهمین دوره نمایشگاه دموتکس شانگهای در راه است (3)

  محصولات جدید، کیفیت و شور و اشتیاق تجارت در قاره کهن؛ نوزدهمین دوره نمایشگاه دموتکس شانگهای در راه است   نمایشگاه دموتکس چین در سال 2017 میلادی در تاریخ 21 لغایت 23 مارچ در مرکز نمایشگاهی بین المللی شانگهای برگزار خواهد شد. در این نمایشگاه تعدادی از شرکت...

وقتی اعداد و ارقام حرف میزنند ؛ درسی از …

وقتی اعداد و ارقام حرف میزنند ؛ درسی از دموتکس (2)

    شاید یکی از دلایل رشد روز افزون کشورهای پیشرفته حال حاضر دنیا نگاه دقیق و توجه به آمار و ارقام و اعداد باشد. اعدادی که بدون هیچ گونه تعارف و یا کم و کاست و به دور از هیاهوی مدیران و سازمانها و دولت ها...

فرش های چهل تکه و بافت تافتینگ

فرش های چهل تکه و بافت تافتینگ

فرش چهل تکه شاخه تقریبا جدیدی است که در سالهای اخیر بیشتر به آن توجه شده است و از فرش دستباف کم کم به فرش های ماشینی نیز کشیده شده است. فرش های چهل تکه به ویژه در بافت تافتینگ دارای جلوه های زیبا و...

فرش های عجیب و غریبی که تا به حال ندیده …

فرش های عجیب و غریبی که تا به حال ندیده اید + عکس

  فرش های عجیب و غریبی که تا به حال ندیده اید    برای آگاهی از آخرین اخبار نمایشگاهی، فرش ماشینی و نساجی ایران و جهان در کانال تلگرام کهن عضو شوید  و با ما به روز باشید...    

معرفی شرکت یوفنگ : طراحی و تولید انواع ت…

معرفی شرکت یوفنگ : طراحی و تولید انواع تجهیزات خطوط تولید الیاف مصنوعی (2)

  ارتقای کیفیت ... آنچه ما انجام می دهیممعرفی شرکت یوفنگ :شعار شرکت یوفنگ "کیفیت همه چیز است و مشتری خدا" می باشد و با این شعار روح نوآوری و توسعه در این شرکت جاری است. اصلی ترین کلید شرکت یوفنگ برای ورود به بازارهای صادراتی توجه...

درخواست همکاری - برند ITALIAN FAMILY در …

درخواست همکاری - برند ITALIAN FAMILY در ایران

Italian family یک برند ایتالیایی است که محصولاتی با بهترین پنبه های فراوری شده تولید می کند این برند جوان ایتالیایی در منطقه cava de tire I در شهر کامپانیا ایتالیا تاسیس شده است؛ در منطقه ای که مهارت بافندگی و تولید صنایع دستی با...

مروری بر انواع فیلترها

مروری بر انواع فیلترها

  امروزه منسوجات فنی کاربردهای گسترده­ای در بخش­های مختلف صنعت دارا می­باشند. از این میان شاخه­ای از منسوجات فنی، تحت عنوان منسوجات صنعتی در حدود ۴۰% از کل تولیدات صنایع نساجی جهان را شامل گردیده و به‌نظر می‌رسد که رشد فزاینده‌ای نسبت به دیگر محصولات صنایع...

نگرشي بر وضع لباس جامعه




خبرگزاري فارس: تعريف نداشتن مردم اززيبايي و نشاط، هنرمند نبودن و خلاق نبودن غالب توليدكنندگان پوشاك ، دخالت بيگانگان در بازار ، عدم توجه مسئولين به جنبه‌هاي مختلف لباس نظير رنگ و جنس و فرم و قيمت در واردات و خط توليد ... موجب تشتت و آشفتگي در مصرف آن شده است .

از زماني كه بشر زندگي جمعي را شروع كرده همواره در صدد بهره‌وري بهتر از محيط پيرامونش ، و چگونگي به حداقل رساندن نيازها و ضعف‌هايش در ارتباطات محيط بوده تغييرات آب و هوايي، وي را متوجه كرد كه براي مقابله ، پوششي مناسب مورد نياز داردو از اين رو شروع به ساختن لباسهايي كرد كه مي‌توانست اورا دربرابر تغييرت جوي حفظ كند به مرور تزئين و زينت‌كاري نيز براين پوشش اضافه گرديد و به نوعي ، حالت خودنمايي را به خود گرفت تا جايي كه هدف اصلي كه همان پوشش بودرو به فراموشي سير كرد.

اين امر بديهي مي‌نمايد كه نوع پوشش دردو نوع جوامع بدوي و پيشرفته كاملاً مغاير يكديگرند . چرا كه هر كدام بسته به فرهنگ خويش به مسئله پوشاك و لباس با ديدي خاص مي‌نگرند و مي‌توان دريافت كه پوشش و نوع آن در هر جامعه‌اي ربط مستقيمي با فرهنگ آن جامعه دارد، به تدريج كه جامعه‌ها از لحاظ اجتماعي روبه پيشرفت نهادند. كماكان پوشاك نيز به نوعي متأثر از اين پيشرفتها مي‌گرديد . اگر از ديد جامعه‌شناسي به قضيه پوشاك نگاه كنيم آن را مي‌توانيم مبحثي از «فرهنگ عامه » تلقي كنيم.

هر قومي براي خود لباسي ويژه را بنابه شرايط طبيعي و اقليمي انتخاب كرده است . اما از ديد فرهنگ عمومي و خصوصاً بعد از باز شدن دريچه‌هاي فرهنگي اقوام برروي يگديگر و صحبت از دهكده جهاني و هجوم فرهنگي ارزشهاي بيگانه به مخفي‌ترين و خصوصي‌ترين زواياي خانواده از رهگذر ماهواره. ديگر بحث قومي بودن قضيه كنار مي رود . چرا كه صحبت از بي هويتي و ضعيف‌كاري يك فرهنگ در مقابل فرهنگ ديگر است . و اولين نمود اين بي‌هويتي در پوشاك و لباس جامعه‌هاي آسيب ديده خودرانمايان مي‌سازد ، چرا كه هنگامي فرد در معرض تهاجم اين فكر قرار گرفت كه از لحاظ فرهنگي هيچ تكيه گاهي ندارد كه برآن پشت گرم باشد، خودباختگي در برابر فرهنگ قدرتمند ، امري طبيعي جلوه مي‌نمايند و بدنبال آن پذيرش الگوهاي فرهنگ غالب كه به طور اشكاري در لباس آن فرهنگ نمودار دارد. امروزه نيز در جامعه خودمان به عينه شاهديم كه چه راحت لباسهايي با طرحها و الگوهاي غربي همراه ماركهاي متنوع كه هيچكدام به فرهنگ مذهبي جامعه ما ارتباطي نداشته در بين جوانان ما رواج دارد . براي نمونه عمده مواردي كه در «مطالعات اوليه »در مورد لباس در كتب مربوطه به دست آمده را به انتصار ذكر مي‌كنيم :

ـ نشانه‌هاي تجدد طلبي در پوشاك زنان و مردان مي‌توان كوتاه شدن، تنگ‌شدن ، سبك‌شدن كم شدن قطعات لباس نزديك شدن لباس مردان به لباس زنان در نازكي، جنس پارچه ، رنگ و ...وبا لعكس در دوخت ومدرا‌مي‌توان نام برد.

چندين سال قبل در اين كشور 95 در صد كالاهاي تجارتي با چاشني عكسهاي برهنه زنان تبليغ مي‌شد و بيش از500 زن و مرد هنر پيشه در خدمت اين تبليغات بوده‌اند و در سطح جهان بيش از 70 هزار موسسه كوچك و بزرگ 65در صد كالاهاي مورد نظر خود را بانشان دادن اندام برهنه زنان تبليغ و معرفي مي‌كرده‌اند .

دريك تعريف ديني جنس لباس پنبه و كتان ، نه بسيار درخشان و نه چندان حقير است . رنگ سفيد تاكيد شده،‌و سبز مخصوص اولاد رسول (ص) است، سادگي در پوشيدن توصيه شده و گفته شده كه لباس براي حفظ بدن از سرما و گر ما و باعث عفت و حيا و شرم و آراستگي ووقار آدمي است. و از لباس مشهور نهي شده است .

لباس بهترين وسيله تفاخر است و علي رغم وسايل ديگر مثل اتومبيل و... هميشه همراه انسان است و هيچ چيز آسان‌تر از تقليد لباس ديگران نيست. اما قرنها مي‌گذارد و ديده مي‌شود كه يك جامعه از لباس ديگران تقليد نمي‌كند و سنت خود را در نوع لباس حفظ مي‌كند . چرا كه تغيير لباس پيام آور تغيير فرهنگ است .

مهمترين و كار‌آمدترين ترفندهاي رژيم سابق را در ابتذال پوشاك بايد در تحريف مفاهيم فرهنگي دانست . به نحوي كه افراد جامعه ، قبيح را حسن، و ارزشهاي نيك را بد بدانند، و در درجه بعد اگر نوآوري بيداري هم بودند، سياست رژيم به نحوي اعمال شده بود كه اينان در مقابل مردم قرار مي‌گيرند فلذا دست غير در آستين پنهان مي‌ماند يعني راننده تاكسي ، مغازه دار و استاد دانشگاه و در كل جامعه بود كه افراد ساده پوش ـ اعم از زن و مرد ـ سنت گرا و با حجاب را نمي‌پذيرفت و به سخره مي‌گرفت ، نه مأمور دولت .

آنطور كه كتب راهنمايي توليد پوشاك ، نشان مي‌دهند ، به ترتيب ؛ موسسات توليد كننده ، مراكز پخش و فروشگاههاي عرضه كننده لباس زنان ، كودكان و مردان به يك نسبت نيستند . از موسسات توليدي ، 405 موسسه به توليد پوشاك زنان ، 240 موسسه به توليد لباس كودكان و 95 موسسه به توليد لباس مردان مشغولند و از مراكز پخش 150 مركز لباس زنان 65 مركز كودكان و 45 مركز به امر پخش لباس مردان مشغولند و از فروشگاههاي مادر 225 آدرس پوشاك زنان ، 130 آدرس كودكان و 120 آدرس اختصاص به لباس مردان دارد.

تعريف نداشتن مردم اززيبايي و نشاط، هنرمند نبودن و خلاق نبودن غالب توليدكنندگان پوشاك ، دخالت بيگانگان در بازار ، عدم توجه مسئولين به جنبه‌هاي مختلف لباس نظير رنگ و جنس و فرم و قيمت در واردات و خط توليد ... موجب تشتت و آشفتگي در مصرف آن شده است .

تأثير وضع اقتصادي و نوع معيشت مردم ارتباط قابل ملاحظه‌اي با وضع پوشاك و حجاب زنان دارد.

در همه دوره‌هاي تاريخ ، لباس زنان بيشتر دستخوش تغيير و تحول بوده است و لباس مردان غالباً بدنبال لباس زنان تغيير كرده به جهت عقلاني تر بودن مردان و نقش آفريني زنان در خانواده و اجتماع و....

توجه به شكل و فرم و نوع پوشاك به معني تفنني آن عليرغم مناطق حاره و سردسير ، در مناطق معتدل بسيار چشمگير است و فرصت اعتناء به جنبه‌هاي غير پوشش لباس هم بيشتر است .

مساله فراغت ناشي از ازياد توليد و مصرف و قدرت خريد مردم، يعني آزادشدن مردم ، تأثير بسزايي در تغيير و تنوع لباس داشته و هر چه بيشتر آن را تفنني كرده است.

براي دريافت سواد اجتماعي مردم و سطح فرهنگ جامعه ، لباس هميشه ميزان سنج خوبي بوده است . يعني هر چقدر معنا و محتواي بيشتر ، توجه به صورت و به معناي ظاهر سازي آن كمتر بوده . و هر چه كاستي در رشد و نقض در ابعاد تكامل بشر بيشتر بوده ، به عنوان جبران آن توجه به شكل بيشتر شده . چون ان قدر كه تشخيص به لباس مي شود داشت ، در ساير امور نمي‌شود . فلذا است كه مي‌گويند ، هر طور مي‌خواهي بخور اما آن طور كه مردم مي‌پسندند بپوش .

توجه مردم به هر چه زيباتر كردن خود و رابطه معني داراين زيبايي با لوازم آرايشي كه صدها كارخانه وموسسه و آزمايشگاه امروز در جهان دست اندر كار توليد آن هستند و مساله لباس و طراحي آن كه بي شك مورد توجه مردم است . موجب شده تا بيش از جنس و رنگ به فرم دوحت و تركيب پوشاك توجه بشود.

غير از اختلاف لباس مردم نواحي مختلف كشور به علت وضع آب و هوا ،التقاط چشم‌گيري در پوشاك مردم شهرنشيني به چشم مي‌خورد و لباس امروز مردم ما تركيبي است از لباس روسي، انگليسي ، امريكايي و فرانسوي و بالاخره عربي و هندي و...

لباس انسان ، نخست تابع فرهنگ جامعه اوست و بعد تابع سليقه خود او ، همه تغييراتي كه در لباس وفرهنگ است و اختلاف بين تن پوش مردم جوامع مختلف گذشته، جداي از خصوصيات جغرافيايي ، اقليمي و عوامل اجتماعي ، اقتصادي ، حرفه‌اي و سنتي ؤ ناشي از فرهنگ و جهان‌بيني آن جامعه نيز هست.

مفهوم مساله جنسيت در غرب ، ميل به نماياندن تن داردكه حتي لباس مردان را تا اين اندازه تنگ مي‌سازد و به تن مي‌چسباند و قالب آن مي‌كند و در نتيجه لباس براي ، آرايش مي‌شود نه پوشش ، و لباس پوست دوم فر د مي‌شود، نه خانه تن، يعني خودانسان در اين فرهنگ پوچ و پوك است .

بديهي است بررسي و ارزيابي دقيق مسئله وضع لباس محتاج نگرش ژرف و تحقيق اساسي پيرامون آن مي‌باشد و موارد اشاره شده در اين جا صرفاً بمنظور طرح موضوع بيان شده است.



آخرین اخبار صنعت نساجی ایران و جهان / مجله نساجی کهن

بازار آنلاین نساجی

عضویت در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید

آمار بازدید

بازدید امروز 254

بازدید دیروز 1355

بازدید ماه 32935

بازدید کل 527823

اکنون 211 مهمان و 0 عضو آنلاین هستند.

همراهان ما

برخی از مشتریان ما

تماس با ما

اینستاگرام فیسبوک گوگل پلاس توییتر خبر خوان

 
تلفكس: 77243296-021 و 77245780  

پست الكترونيك: info@kohanjournal.com

صندوق پستي : تهران 465-16765 مجله نساجي كهن

Add to your Skype : ghasemi.behnam

پرسش پاسخ پزشکی پیامک صوتی

دانلود آهنگ جدید

پنل اس ام اس

ارسال پیامک بلک لیست

پنل اس ام اس رایگان

ارسال بلک لیست

کارشناس رسمی دادگستری

طراحی سایت